Profitul brut al grupului Inditex, proprietarul Zara, a scăzut anul trecut, pe piața din România, la 31 milioane de euro, de la 67 de milioane de euro în 2018 și 2019.
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
Grupul spaniol Inditex deține 8 mărci: Zara, Zara Home, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti, Oysho, Uterqüe și Pull&Bear.
CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)Pe fondul pandemiei, grupul a redus numărul de angajați de pe piața locală. Astfel, la finele anului trecut, Inditex mai avea în România 2.238 de angajați, cu 789 mai puțini decât în 2019.
Pe de altă parte, numărul de magazine a crescut cu 3 unități, la 139 de unități.
CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transferDeclinul rezultatului financiar a fost mai puțin abrupt decât cel înregistrat la nivelul întregii piețe europene, unde profitul brut s-a de redus de la 1,72 miliarde de euro la doar 388 de milioane de euro.
La nivel de grup, profitul brut consolidat s-a redus la 1,4 miliarde de euro, de la 4,68 miliarde de euro în 2019.