Șeful Domo a plecat din companie, dar vrea să cumpere brandul și magazinul online

Șeful Domo a plecat din companie, dar vrea să cumpere brandul și magazinul online
Ana Maria Petcana
Ana Maria Petcana
scris 6 nov 2015

Directorul general al retailerului electroIT Domo, sud-coreeanul Kim Koellner, a plecat din companie și a făcut o ofertă pentru a cumpăra brandul și magazinul online, de la proprietarul companiei, Eugen Petrov.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

”Ies din companie, dar vreau să preiau brandul Domo și site-ul. Vreau să dezvolt mai departe brandul, împreună cu un investitor local. Am făcut o ofertă și aștept acum un răspuns. E prematur să vorbesc acum despre planul de dezvoltare. După ce voi avea un răspuns din partea lor, o să vă pot spune mai multe”, a declarat pentru Profit.ro Kim Koellner. El spune însă că modelul pe care îl vizează este unul complementar, online și offline.

Koellner explică plecarea din companie prin faptul că de la preluarea din 2014, acționarul nu a avut o poziție clară în ceea ce privește strategia viitoare a Domo. ”În ultimul an nu am avut un statement clar din partea acționarului ce strategie să adoptăm în continuare, dacă vom avea bani de investiții sau facem un saving plan cu ce avem. Nu mai puteam rămâne”, a arătat Koellner.

Acționarul Domo SRL este Eugen Petrov, cetățean austriac și fost președinte al CA Domo Retail, care a preluat compania în octombrie 2014 printr-un management buyout.

Kim Koellner a venit în România în urmă cu cinci ani pentru dezvoltarea retailerului francez Decathlon pe piața locală.

Ultimii cinci ani au reprezentat pentru Domo o perioadă dificilă de restructurări, schimbări de management, de acționariat și o insolvență. Domo a ajuns în prezent la o rețea de puțin peste 60 de magazine.

Compania s-a scindat în două firme: Family Home Concept (fosta Domo Retail) și Domo SRL. Prin crearea Family Home Concept, s-a dorit o reorganizare a societății și lansarea unui concept integrat de magazine, mobilă cu electrocasnice.

Family Home Concept a intrat în insolvență după probleme cu furnizorii și cu ANAF. Samsung Electronics România a fost unul dintre furnizorii care au cerut insolvența acestei companii.

Domo SRL nu este în insolvență.

Rețeaua de magazine Domo a fost înființată în anul 1994 de omul de afaceri Lorand Szarvadi.

Domo este unul dintre cei mai importanți retaileri de produse electrocasnice, electronice și IT, alături de Altex și Flanco, care s-au dezvoltat puternic în anii de boom a retailului electroIT - 2005–2008.

În 2008, compania avea peste 130 de magazine și afaceri de 764 milioane lei. În perioada crizei, vânzările de produse electroIT au scăzut constant, de la 2,47 miliarde euro în 2008 la 1,24 miliarde euro în 2010, după care a reînceput să crească și abia în 2014 a mai trecut de două miliarde euro.

În 2007, Lorand Szarvadi a vândut pachetul majoritar de acțiuni fondului de investiții Trans Balkan Investment, care mai deține și magazinele Technomarket din Bulgaria.

În 2012, compania își schimbă acționariatul de două ori, inițial Nibur Investment AG din Elveția, care vinde apoi compania către Domtech Holding AG.

Anul trecut, președintele Consiliului de Administrație al Domtech, Eugen Petrov, face un exit buyout și devine acționar al companiei.

Compania a fost scindată în două: Domo SRL unde acționar apare Eugen Petrov și GCI Global Capital Investment Limited înregistrată în Cipru și Family Home Concept unde apare acționar un Avarike Limited.

Domo SRL a avut anul trecut o cifră de afaceri de 49,86 milioane lei. Pentru Family Home Concept ultimele date disponibile sunt pentru 2013, când a înregistrat o cifră de afaceri de 584 milioane lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
domo
director
demisie
ofertă
brand