Reducerea TVA a urcat vânzările Coca-Cola în România cu 15% în trimestrul al treilea

Reducerea TVA a urcat vânzările Coca-Cola în România cu 15% în trimestrul al treilea
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 5 nov 2015

Vânzările Coca-Cola în România au urcat cu aproximativ 15% în trimestrul al treilea față de intervalul similar al anului trecut, în condițiile în care volumele și-au continuat trendul ascendent început în primul trimestru, pe fondul unui mediu economic stabil și al reducerii TVA la alimente, se arată în raportul financiar al grupului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Volumul vânzărilor continuă să crească puternic în România, unde climatul macroeconomic rămâne stabil și încrederea consumatorilor se îmbunătățește. Implementarea cu succes a unor inițiative, precum cea referitoare la campania de publicitate Coca-Cola KISS, creșterea investițiilor pe segmental de marketing, impulsul dat de reducerea TVA și vremea bună au contribuit la creșterea de aproximativ 15% în trimestrul al treilea", potrivit raportului Coca-Cola HBC.

TVA la alimente a scăzut de la 24% la 9% începând cu 1 iunie.

Pe piețele emergente (România, Rusia, Ucraina și Nigeria) vânzările Coca-Cola au urcat cu 2,4% în trimestrul al treilea, la 286,9 milioane de navete, susținute de creșteri "excepționale" în România, Nigeria și Ucraina, în special pe segmentul băuturilor carbogazoase.

"Volumele din România, Nigeria și, nu în ultimul rând, Ucraina, au înregistrat creșteri de două cifre în trimestrul al treilea", a declarat, într-o conferință cu investitorii, directorul general al Coca-Cola HBC, Dimitris Lois.  

În pofida creșterilor în volum, veniturile grupului continuă să fie afectate negativ de mișcările de curs valutar, se arată în raport.

Astfel, veniturile din statele emergente au scăzut cu 13% în perioda iulie-septembrie față de intervalul similar din 2014, la 742,4 milioane euro.

La nivel de grup, veniturile Coca-Cola au consemnat un declin de 2,7%, de la 1,81 miliarde euro la aproape 1,77 miliarde euro, se arată în raport.

Pentru primele nouă luni, Coca-Cola a raportat o scădere de 1,6% a veniturilor din vânzări, de la 5 miliarde euro la 4,92 miliarde euro. Venitul pe navetă a scăzut cu 5,5%, la 3,11 euro.  

Coca-Cola HBC este al doilea mare îmbuteliator al grupului american Coca-Cola după volumul vânzărilor. Compania are afaceri în 28 de țări din Europa, Asia și Africa.

Grupul este prezent pe piața românească prin Coca-Cola HBC România, care deține trei fabrici, la Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei, precum și o rețea de 14 centre de distribuție.

La finele lunii octombrie, Coca-Cola HBC a anunțat că își va închide fabrica pe care o are la Luka, vestul Slovaciei, în luna martie 2016, la o lună după ce a decis să întrerupă activitatea de îmbuteliere din Republica Moldova. Aprovizionarea pentru Republica Moldova se va face din România și Ucraina.

viewscnt
Afla mai multe despre
coca-cola
cola
rezultate
vanzari