Tot mai mulți români aleg vin la bag-in-box în detrimentul vinului la sticlă. Sistemul a fost inventat în SUA în anii '50

Tot mai mulți români aleg vin la bag-in-box în detrimentul vinului la sticlă. Sistemul a fost inventat în SUA în anii '50
Profit.ro
Profit.ro
scris 15 ian 2018

Tot mai mulți consumatori de vin din România aleg vin la bag-in-box în detrimentul vinului la sticlă, în linie cu trendul global, în contextul în care producătorii au început să ambaleze și vin de calitate superioară la bag-in-box, iar raportul dintre calitate și preț este unul mai bun, a declarat, pentru News.ro, proprietarul companiei specializate pe distribuția de soluții bag-in-box, Azoc Star, Cătălin Costiniuc.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Azoc Star este reprezentul în România, Bulgaria, Moldova și Georgia al companiei franceze Smurfit Kappa Bag-In-Box, cel mai mare producător de soluții bag-in-box din Europa.

Sistemul de ambalare a vinului într-o pungă cu un robinet a fost inventat în SUA, în anii '50, iar în anul 1977, în Franța, s-a deschis prima fabrica din Europa pentru astfel de ambalaje. Aceasta fabrică a fost achiziționata ulterior de compania Smurfit Kappa, care a dat și numele acestui ambalaj, ,,bag-in-box’’, utilizat în prezent pe toate continentele.

Lactalis va plăti despăgubiri familiilor afectate de contaminarea cu salmonella CITEȘTE ȘI Lactalis va plăti despăgubiri familiilor afectate de contaminarea cu salmonella

Cota de piață a vinurilor la bag-in-box a crescut vizibil în ultimii ani în întreaga lume. În cazul Franței, țara cu cea mai mare producție de vin din lume, între 2006 și 2016, cota de piață a acestui produs, în volum, a crescut de la 14% la 38%. Pentru România nu există statistici oficiale, însă majoritatea producătorilor de vin din țară au și vinuri la bag-in-box, potrivit lui Costiniuc.

El consideră că românii care aleg bag-in-box-ul, în detrimentul vinului la sticlă, apreciază că acesta păstrează mai bine calitățile vinului, chiar dacă vinul nu este consumat în ziua deschiderii cutiei, fiind și soluția potrivită și pentru proprietarii de baruri sau restaurante, care au în meniul lor vin la pahar.

”Să presupunem următorul scenariu. O persoană ajunge seara acasă și dorește sa bea un pahar cu vin. Dacă vinul este la sticlă, fie se desface sticla, se consuma un pahar - restul vinului se strică în maxim două zile; fie achiziționăm un sistem de scos aerul din sticla și creare a vidului. Există și situația în care consumăm toată sticla și ne îmbătam. Pentru astfel de situații, când dorim să consumăm doar un pahar de vin, ambalajul bag-in-box este ideal, deoarece primul pahar de vin este la fel de bun ca și ultimul. Condiția este ca vinul din bag-in-box să fie consumat în 60 de zile de la deschidere”, a afirmat Costiniuc.

Cota de piață a acestui produs crește, chiar dacă nu va înlocui clasica sticlă de vin, în contextul în care producătorii au început să ambaleze și vin de calitate superioară, iar raportul calitate-preț este mai bun, consideră Costiniuc.

”Desigur, vinul la bag-in-box nu va înlocui clasica sticlă de vin. Cu toate acestea trebuie să ținem cont de două aspecte. Primul este dat de faptul că în prețul final al unei sticle de vin intră atât ambalajul și îmbutelierea, cât și vinul din sticlă. Cel de-al doilea aspect, constă în aceea că ambalajul și îmbutelierea unei sticle de vin costă în medie 7 lei”, a afirmat Costiniuc.

viewscnt
Afla mai multe despre
vin
bag-in-box