Vânzările de produse electronice și electrocasnice pentru gătit, curațenie sau pentru lucru de acasă au crescut, în pandemie, cu peste 50%

Vânzările de produse electronice și electrocasnice pentru gătit, curațenie sau pentru lucru de acasă au crescut, în pandemie, cu peste 50%
Profit.ro
Profit.ro
scris 30 iun 2021

Deși anul 2020, marcat de criza generată de COVID-19, a adus provocări semnificative pentru piața românească, câteva dintre categoriile de bunuri de folosință îndelungată au reușit să beneficieze de contextul impus de restricțiile de deplasare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Vânzările de produse electronice și electrocasnice pentru gătit, curațenie sau pentru lucru de acasă au crescut cu peste 50% atât în anul 2020 cât și în primul trimestru al anului 2021 față de aceeași perioadă a anului anterior.

Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România CITEȘTE ȘI Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România

În primul trimestru al anului 2021 achizițiile românilor de produse care fac mai ușoară munca de acasă și curățenia au continuat să înregistreze creșteri substanțiale în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior.

Astfel, vanzările de tablete s-au dublat în primul trimestru al anului 2021 în comparație cu primul trimestru al anului 2020, iar vânzările de computere mobile au crescut cu peste 50%.

De asemenea, vânzările de aspiratoare au crescut cu peste 50%, principalii driveri de creștere fiind produsele premium de tip robot și aspiratoare verticale.

Statul vine cu tichete sociale pentru sprijin educational, ajutor atât pentru familii, dar și pentru retailerii loviți de pandemie. Cum poți intra în program CITEȘTE ȘI Statul vine cu tichete sociale pentru sprijin educational, ajutor atât pentru familii, dar și pentru retailerii loviți de pandemie. Cum poți intra în program

„Vânzările de produse electrocasnice pentru gătit și mașinile de cafea au continuat, de asemenea, să crească în anul 2021 în contextul în care restaurantele nu sunt complet deschise iar în noul stil de viață al consumatorilor gătitul și gospodăria în sine au căpătat o mai mare importanță.” declară Darius Ile, Market Inteligence Specialist, GfK România.

În primul trimestru al anului 2021 friteuzele  și-au dublat vânzările în comparatie cu aceeași perioadă a anului anterior, iar cuptoarele încorporabile și aragazurile, precum și plitele încorporabile au crescut vânzările cu peste 50%.

De asemenea, creșterea investițiilor în tehnologie a contribuit la creșterea confortului de acasă. În primul trimestru al anului 2021 au continuat să crească semnificativ vanzările de electrocasnice de tip smart connect, produse care se conectează la o aplicație mobilă. Astfel masinile de spălat smart connect au înregistrat creșteri ale vânzărilor de peste 500%, raportându-ne încă la o bază relativ mică.

Uscătoarele de rufe smart connect au înregistrat o dublare a vânzărilor, iar masinile de spălat rufe smart connect au înregistrat o creștere a vânzărilor de aproximativ 40%.

Cel mai mare dezvoltator de jocuri video din Norvegia, Funcom, deschide un studio în România CITEȘTE ȘI Cel mai mare dezvoltator de jocuri video din Norvegia, Funcom, deschide un studio în România

O altă tendință care s-a manifestat în această perioadă în rândul consumatorilor este cea de îmbunatățire a calității vieții și sănătății. Acest trend s-a tradus în creșterea vânzărilor de produse cu funcția steam atât în Europa și în Romania. Creșterea vânzărilor de mașini de spălat rufe cu aburi, mașini de spălat vase cu abur, precum și uscătoare de rufe cu aburi a ajuns la peste 50% în anul 2020 dar și în primul trimestru al anului 2021 în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior.

viewscnt
Afla mai multe despre
covid-19
electro it
bunuri de folosinta indelungata
gfc