Vânzările Lego au crescut, iar firma vrea să continue să deschidă noi magazine în China

Vânzările Lego au crescut, iar firma vrea să continue să deschidă noi magazine în China
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 mar 2023

Producătorul danez de jucării Lego A/S a anunțat că magazinele deschise în China și cererea solidă din Europa Occidentală și cele două Americi i-au permis să își crească vânzările cu 17% în 2022, adăugând că în acest an se așteaptă să înregistreze o creștere superioară pieței, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Firma de familie renumită pentru cărămizile sale de plastic colorate a precizat că vânzările au ajuns la 64,6 miliarde de coroane daneze, aproximativ 9,25 miliarde de dolari, anul trecut, când a deschis 155 de noi magazine, ceea ce a dus numărul total de magazine Lego din întreaga lume la peste 900, scrie Agerpres.

Cel mai mare retailer de modă german, Peek&Cloppenburg, prezent și în România, intră în insolvență CITEȘTE ȘI Cel mai mare retailer de modă german, Peek&Cloppenburg, prezent și în România, intră în insolvență

"Avem un moment foarte bun și cred că vom continua în 2023", a declarat directorul general de la Lego, Niels Christiansen.

Lego intenționează să deschidă alte 145 de magazine în acest an, majoritatea în China, ceea ce potrivit lui Niels Christiansen va ajuta compania să își crească vânzările cu o singură cifră.

Printre cele mai bine vândute produse Lego în 2022 s-a numărat seturile Star Wars și Harry Potter, precum și produsele din gama City și Technic.

Compania daneză, care acum are peste 27.000 de angajați la nivel mondial, a dezvăluit că vânzările sale au crescut atât în timpul pandemiei, când mulți oameni au stat în casă, cât și după ridicarea restricțiilor. "După câțiva ani extraordinari, am putea vedea o revenire la un ritm mai normal de creștere. Dar credem că putem continua să înregistrăm un ritm de creștere superior pieței", a spus Niels Christiansen.

În 2022, profitul operațional a crescut cu 5%, până la 17,9 miliarde de coroane, după un salt de 32% în anul anterior.

CEO-ul de la Lego a subliniat că firma nu are planuri imediate care să vizeze majorarea prețurilor și că este optimist că aceste costuri cu transportul și materiile prime vor începe să scadă.

În cadrul strategiei sale de a-și plasa facilitățile de producție cât mai aproape de piețele principale, Lego intenționează să inaugureze noi uzine în Vietnam și statul Virginia (SUA), în 2024, respectiv 2025.

Istoria pieselor Lego este legată de inventatorul său, Ole Kirk Kristiansen, un tâmplar din Billund, centrul regiunii Jutlandia, care a trecut la lumea jucăriilor inspirat de versiunile în miniatură ale mobilei pe care a început să le creeze la sfârșitul anului 1920 pentru a reduce costurile. Kristiansen a fondat Lego în anul 1932, numele provenind de la îmbinarea primelor două litere din cuvintele daneze 'leg godt' ('joacă bine'), fără să știe că în limba latină 'lego' înseamnă 'eu îmbin'.

Lego Group este prezent în peste 130 de țări. Filiala din România a grupului a fost înființată în anul 2011, dar și-a început oficial activitatea la 1 ianuarie 2012. Lego deține o cotă de 30% pe piața de jucării din România. 

viewscnt
Afla mai multe despre
lego
china