Apelează la AI pentru a crea noi imagini cu modele reale în diferite vestimentații.
Este parte a unei schimbări industriale care ar putea avea un impact major asupra fotografiei de modă.
Experimentările Zara cu inteligența artificială (AI) urmează exemplul rivalului suedez H&M, care la începutul acestui an a afirmat că a creat clone de modele bazate pe inteligență artificială pentru a le utiliza în marketing, arată Rador.
Retailerul european de modă online Zalando folosește, de asemenea, inteligența artificială pentru a crea imagini mai rapid. „Folosim inteligența artificială doar pentru a completa procesele noastre existente”, a declarat un purtător de cuvânt al Inditex, proprietarul Zara, într-un comunicat. „Lucrăm în colaborare cu modelele noastre apreciate – convenim asupra oricărui aspect de comun acord – și compensăm în conformitate cu cele mai bune practici din industrie.
”Demersul Zara a fost semnlat pentru prima dată de cotidianul londonez axat pe afaceri CityAM, care a citat un model anonim spunând că Zara a cerut aprobarea de a edita imagini cu ele cu ajutorul inteligenței artificiale pentru a arăta diferite articole și că au fost plătite cu aceeași sumă ca și cum ar fi călătorit pentru o altă ședință foto. H&M și Zalando, la fel ca Inditex, au declarat că inteligența artificială va completa procesele echipelor lor de creație și le va ajuta să fie mai eficiente, nu să le înlocuiască, minimalizand riscul pentru fotografi și echipele de producție care lucrează la ședințe foto de modă.
Președinta Inditex, Marta Ortega, fiica fondatorului Amancio Ortega, a vorbit în interviuri despre pasiunea sa pentru fotografia de modă. Din 2021, galeria sa, a Fundației MOP (Marta Ortega Perez), din A Coruña, orașul din nordul Spaniei unde a fost fondată Zara, a găzduit expoziții care prezintă lucrările unor fotografi importanți.
În prezent, aceasta prezintă fotografia de modă a lui Annie Leibovitz, iar expozițiile anterioare i-au evidențiat pe marii fotografi Steven Meisel – cu care Zara a lucrat extensiv – și Helmut Newton. Ortega a încercat să ridice Zara la un nivel superior, reducând numărul de magazine pentru a se concentra pe mai puține magazine emblematice, mai mari, cu o senzație mai spațioasă și mai sofisticată.
Isabelle Doran, CEO al Asociației Fotografilor din Londra, a declarat că utilizarea inteligenței artificiale ar reduce numărul de contracte pentru fotografi, modele și echipe de producție, afectând un întreg ecosistem de profesioniști consacrați, precum și de fotografi de modă aflați la începutul carierei, care încearcă să se impună în industrie















