Romina Tazlaoanu, co-fondator Dressingz: Suntem în proces de a atrage cea de-a doua rundă de finanțare în valoare de 500.000 euro. Vizăm extinderea în zona CEE

Romina Tazlaoanu, co-fondator Dressingz: Suntem în proces de a atrage cea de-a doua rundă de finanțare în valoare de 500.000 euro. Vizăm extinderea în zona CEE
Profit.ro
Profit.ro
scris 1 nov 2022

Startup-ul Dressingz, care a creat un marketplace pentru fashion de lux second hand, a atras o primă rundă de finanțare în primăvara acestui an, în valoare de 300.000 de euro, bani care au mers în principal către dezvoltarea platformei, marketing și crearea de conținut. Urmează atragerea unei alte finanțări, însă pentru expansiunea internațională.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
20 mai - Eveniment News.ro: Energy Road - Energie la tine acasă. Parteneri: FPPG
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast

Businessul a fost fondat la începutul anului 2022, de către Romina Tazlaoanu, cu peste 20 ani de experiență în marketing și branding, care a avut rolul de Head of Brand & Convergence la Vodafone, și Alexandru Andrieș, partener fondator Car-Rush, EuCeMananc (acum Tazz by Emag), TaxaTimbru, MyJustice și EzStick.

"Cu finanțarea atrasă am pus bazele afacerii, mai exact am dezvoltat platforma online cu fluxuri digitale end-to-end de vânzare si cumpărare pentru resale preowned fashion. De asemenea, am pus la punct procesul riguros de autentificare a mărcilor de lux, cu sprijinul experților parteneri de la Luxury Appraisal and Authentication din US”, spune Romina Tazlaoanu, adăugând că autenticitatea și calitatea produselor de pe platforma Dressingz sunt un diferențiator pe care își concentrează efortul, deoarece reprezintă una dintre barierele principale de achiziționare a produselor second-hand de lux atât pe piața locală, cât și la nivel global.

O parte din banii atrași din prima rundă de pre-seed au mers și către realizarea de conținut pentru platformă.

“Am produs conținut valoros, relevant pentru un segment care apreciază moda și produsele de calitate, un segment interesat să adopte un comportament sustenabil de resell, fără a se bloca în clișee. Sunt utilizatori interesați să aleagă calitate, nu cantitate, și prin urmare să înlocuiască consumul exagerat de fast fashion, cu câte un articol de lux pre-owned, la un preț mult mai accesibil față de prețul de retail. Am promovat acest conținut bucurându-ne si de sprijinul echipei de influencers, stiliști și designers de modă celebri, susținători ai modei circulare.” spune aceasta.

Astfel, la un an de la lansarea pe piață, marketplace-ul a ajuns la un inventar în valoare de peste un milion de euro.

“În prezent avem circa 6.000 de produse premium listate, cu autenticitate verificată de experții noștri parteneri și peste 1 milion de euro valoare inventar”, subliniază fondatoarea.

În momentul de față, startup-ul este în proces de a atrage cea de-a doua rundă de finanțare și vizează expansiunea în regiunea CEE.

“Suntem în proces de finanțare pentru a doua rundă în valoare de 500.000 euro. Finanțarea aceasta ne va ajuta să acceleram extinderea comunității și implicit vânzarile, prin expansiunea în afara României, vizând în prima fază vizăm extinderea în zona CEE. Ne concentrăm mai departe focus pe experiența personalizata oferită clientilor noștri, dar si pe automatizarea unor campanii către bază - atât vânzători cât și cumpărători ambele segmente de clienți (vânzători și cumpărători), pentru eficientizarea proceselor", precizează Romina Tazlaoanu.

De asemenea, startup-ul vizează și extinderea numărului de parteneri din zona fashion retail, prin intergrarea cu producători și distribuitori de fashion, în vederea sprijinirii fluxurilor circulare de fashion.

Dressinz este prima platformă de luxury resell din România și o aplicație de tip marketplace, cu fluxuri complet digitale (utilizatorii vând și cumpără produse cu doar câteva click-uri, fără a fi nevoiți să se deplaseze sau să plătească pentru expedierea produsului vândut).

Platforma oferă un proces integrat de verificare a autenticității, în două etape (inițial pe baza pozelor, apoi fizic, în momentul vânzării) și social selling prin construirea comunității și a spațiului virtual Dressingz Talk, unde userii pot interacționa, alături de celebrități și influencers care susțin fashion-ul sustenabil prin resell și care și-au deschis deja dressingurile pe Dressingz.

“Îi invităm pe toți iubitorii de fashion să susțină moda circulară, pentru că alegând un produs pre-owned, îi reducem amprenta de carbon cu până la 30% și nu este deloc puțin dacă ne gândim că industria modei ocupă un nedorit loc 2 în topul celor mai poluante industrii din lume. Deși pare foarte dificil să reducem acest impact negativ, este totuși atât de ușor să avem o minimă contribuție, de altfel benefică pentru toată lumea: vindeți lucrurile pe care nu le mai purtați și alegeți haine de calitate, pre-owned”, atrage atenția Romina Tazlaoanu.

viewscnt
Afla mai multe despre
dressingz
romina tazlaoanu
second-hand de lux
haine de lux