Tichetul de masă, după 20 de ani: aproape toți angajatorii îl consideră esențial pentru succesul afacerii, jumătate dintre salariați îl văd un drept indispensabil la angajare

Tichetul de masă, după 20 de ani: aproape toți angajatorii îl consideră esențial pentru succesul afacerii, jumătate dintre salariați îl văd un drept indispensabil la angajare
Profit.ro
Profit.ro
scris 15 nov 2017

Aproape toți angajatorii care acordă salariaților tichete valorice consideră că acestea sunt esențiale pentru succesul afacerii, cele mai des acordate, dar și dorite de către salariați fiind tichetele de masă și tichetele cadou, relevă un studiu realizat de Asociația Profesională a Emitenților de Tichete (APET), prin intermediul GfK România, institutul nr. 1 de cercetare de piață.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
30 mai - Profit News TV - Maraton Fonduri Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC Bank, Fabrica de Consultanță.
11 iunie - Medika TV - Maraton Sănătatea Aparatului Urinar
12 iunie - Profit News TV - Maraton Energie
13 iunie - Eveniment Profit.ro - Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
17 iunie - Eveniment Profit.ro - Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield

Astfel, trei din patru angajați care primesc tichete de masă le consideră ca fiind esențiale pentru ei, iar companiile care își motivează salariații prin tichete valorice se declară în proporție de 96% mulțumite și foarte mulțumite de sistemul de tichete, pe care îl apreciază pentru că este ușor de implementat și aduce beneficii importante.

De altfel, patru din cinci angajatori care acordă tichete valorice consideră la rândul lor că tichetele de masă sunt esențiale pentru bunul mers al afacerii, având efecte în optimizarea costurilor prin facilitățile fiscale (46% dintre respondenți) și creșterea motivării angajaților, cu impact direct asupra competitivității companiei, a atragerii și retenției de personal (36% dintre angajatorii care au participat la studiu).

„Rezultatele studiului confirmă faptul că mare parte dintre salariații români apreciază tichetele de masă, considerându-le un beneficiu extrasalarial important care le crește puterea de cumpărare, îi sprijină în eforturile lor de a se hrăni sănătos și le îmbunătățește performanța în cadrul organizației. Totodată, studiul realizat de GfK arată că angajatorii apreciază sistemul de tichete pentru beneficiile pe care le aduce, precum facilitățile fiscale, ameliorarea climatului de lucru și creșterea productivității. Ne bucurăm așadar de rezultatele studiului, care evidențiază dinamica pozitivă a pieței tichetelor din România și tendințele favorabile de care se bucură acest instrument de motivare a angajaților”, a declarat Elena Pap, președintele APET.

Click pe imagine pentru a o mări

Tichetul de masă, după 20 de ani: aproape toți angajatorii îl consideră esențial pentru succesul afacerii, jumătate dintre salariați îl văd un drept indispensabil la angajare

Importanța tichetelor de masă, introduse în România în urmă cu aproximativ 20 de ani, este indicată și de faptul că 45% dintre salariați declară că acordarea acestora reprezintă un aspect de care țin cont la angajare, considerându-le chiar un drept indispensabil.

62% dintre angajații care beneficiază de tichete de masă așteaptă momentul distribuirii tichetelor de masă, iar 70% le consideră o parte importantă a veniturilor.

În ceea ce privește angajatorii, 84% dintre cei care acordă tichete valorice apreciază avantajele fiscale asociate sistemului de tichete, iar 75% și, respectiv, 46% dintre companiile respondente consideră că acordarea de tichete valorice a condus la îmbunătățirea atmosferei la locul de muncă și, respectiv, la creșterea productivității angajaților.

De asemenea, unul din trei respondenți (36%) menționează contribuția acestora la reducerea absenteismului în rândul salariaților.

În rândul companiilor care nu acordă tichete valorice, gradul de conștientizare a avantajelor acestora este mai redus comparativ cu cele care o fac. Aproape 1 din 2 angajatori care nu acordă tichete de masă (46%) consideră că acestea sunt esențiale pentru bunul mers al afacerii.

viewscnt
Afla mai multe despre
tichete masa
studiu