Agenție de turism: Cele mai în vogă destinații exotice ale toamnei sunt țările din America de Sud, Africa și Asia

Agenție de turism: Cele mai în vogă destinații exotice ale toamnei sunt țările din America de Sud, Africa și Asia
Profit.ro
Profit.ro
scris 24 sep 2019

Românii aleg Asia ca destinație pentru vacanța de toamnă 2019, iar țările de pe acest continent care îi atrag sunt: Malaezia, Thailanda, Vietnam și Indonezia, lucru datorat și faptului că acestea au devenit mai accesibile ca preț, pentru un număr din ce în ce mai mare de clienți, a declarat într-un interviu pentru News.ro, Sorin Stoica, CEO-ul agenției de turism Eturia. Despre vânzările de vacanțe în Canada, odată cu eliminarea vizelor, spune că au crescut, dar mult sub așteptări. Reprezentantul agenției de turism a făcut totodată o comparație cu piața de turism din urmă cu 12 ani, dar a vorbit și despre două concepte noi de călătorie lansate, Share A Trip și Single Traveller.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Compania estimează o creștere a afacerii cu 10-15% pentru acest an, până la aproximativ 12 milioane de euro, scrie News.ro.

Statele Unite ale Americii prelungesc regimul de intrare fără vize pentru cetățenii Ungariei CITEȘTE ȘI Statele Unite ale Americii prelungesc regimul de intrare fără vize pentru cetățenii Ungariei

”Toamna, turiștii Eturia caută să-și achiziționeze vacanțe în destinații din America de Sud (Peru, Argentina, Brazilia, Chile, Ecuador), din Africa în Tanzania și Kenya, dar mai nou și în Namibia. Asia este însă 'vedetă' pe piața din România. Malaezia, Thailanda, Vietnam, Indonezia sunt țările care au devenit mult mai accesibile din punct de vedere financiar și astfel sunt la mare căutare. Din octombrie-noiembrie se deschide sezonul și în Caraibe: pentru Republica Dominicană și Cuba avem foarte multe solicitări, dar încercăm să venim și cu destinații noi, precum Barbados și St. Martin”, a declarat Sorin Stoica, coproprietar Eturia, agenție de turism specializată în destinații extraeuropene.

Sorin Stoica spune că cele mai vândute cinci țări în anul 2019 sunt: SUA, Japonia, Maldive, Republica Dominicană și Tanzania.

De asemenea, la întrebarea cu privire la impactul pe care l-a avut linia directă deschisă de Air Canada, cu plecare din București, acesta a declarat că vânzările de vacanțe pentru Canada au crescut, dar mult sub așteptări, motivul fiind probabil lipsa de promovare.

Sorin Stoica a vorbit și despre destinațiile sale de suflet.

”Personal, aleg ca destinație de vacanță, în general locuri remote unde nu a ajuns încă globalizarea, cum ar fi Guatemala, Ecuador, Myanmar, Laos, Namibia etc, și sunt un mare fan al SUA. Cu familia călătoresc în destinații family friendly ca Mauritius, Maldive, Costa Rica Sinagpore Malaezia Vietnam. Vara călătoresc destul de mult, chiar și în România, iar de cinci ani merg alături de cei dragi în Apuseni și Bucovina, locuri ideale pentru vacanța de familie, însă recunosc faptul că drumul este destul de aventuros pentru că nu sunt autostrăzi. Revenind la marea mea iubire, și anume America, mi-am propus să o văd în întregime. Numai în acest an am bifat două state noi, în total am văzut zece până acum, iar anul viitor intenționez să merg în Texas și Arizona. Pe viitor îmi mai doresc să ajung și în Congo, Mozambic si Papua Noua Guinee”, a completat Sorin Stoica.

Eturia a lansat de curând două concepte noi de călătorie: Share A Trip și Single Traveller.

Senatul a respins cererea DNA de începere a urmăririi penale față de Florian Bodog CITEȘTE ȘI Senatul a respins cererea DNA de începere a urmăririi penale față de Florian Bodog

”Am creat un nou produs Eturia, care se numește Single Traveller. Conceptul presupune circuite de grup cu însoțitor Eturia, dar se adresează exclusiv turiștilor care dintr-un motiv sau altul călătoresc neînsoțiți. Aveam de mai mult timp ideea să lansăm acest concept, pentru că am constatat că aproape jumătate dintre turiștii care aleg vacanțe de grup cu însoțitor Eturia călătoresc singuri. Ne-am dorit să oferim și acestora un produs potrivit, care în același timp să le confere siguranța călătoriei cu un grup organizat, alături de alte persoane care le împărtășesc pasiunea și la costuri mai reduse, decât în situația în care ar opta să călătorească pe cont propriu”, spune Sorin Stoica.

În ceea ce privește conceptul Share A Trip, acesta a fost lansat în iunie, odată cu aniversarea companiei, fiind și acesta o idee mai veche.

”Este dorința noastră de a aduce mereu ceva nou pe piața din România. În prezent, principalele două tipuri de vacanțe care se vând sunt cele individuale, în care călătorești pe cont propriu sau vacanțe de grup, în care mergi cu grup mai mic sau mai mare. Pentru anumite destinații, ambele variante au avantaje, dar și minusuri. Fie grupurile sunt prea mari și nu te poți bucura de experiențe, fie te simți incomod să mergi singur în vacanță în Africa, spre exemplu. Astfel, ne-am gândit la un nou concept de vacanță care să combine beneficiile celor două tipuri principale și în același timp să eliminăm minusurile”, mai spune el.

Eturia propune conceptul Share A Trip, care aduce împreună un număr mic de turiști.

”Numărul maxim de turiști care merg în acest tip de circuit este de opt, iar acest lucru le va permite să se bucure de atmosferă, de experiențe locale, de anumite locuri în care nu poți intra cu un grup mare, cum ar fi un meci de sumo. În același timp, nu ești singur, poți socializa, iar plecarea în circuit este garantată pentru un minim de două persoane. Mai important este că ai un tarif fix, mult mai avantajos, și nu vei achita ulterior nicio taxă suplimentară pentru că noi ne asumăm pierderea chiar și dacă sunt numai doi turiști înscriși. Propunem pentru astfel de circuite destinații mai puțin umblate si mai greu accesibile, de exemplu în Africa: Kenya, Etiopia, dar și Filipine, Myanmar, Ecuador, Galapagos, Argentina, sudul Indiei, ori itinerarii mai puțin cunoscute din Vietnam, de exemplu”, a precizat Sorin Stoica.

El declară că în două luni Eturia a vândut peste 60 de astfel de vacanțe: "Acest lucru ne face să credem că putem crește business-ul, oferind astfel de alternative turiștilor", precizează el.

Sorin Stoica a făcut și o comparație cu piața de turism din urmă cu 12 ani, când Eturia a început activitatea.

"În urmă cu 12 ani când am înființat Eturia, alături de Daniela Shah, coproprietar Eturia, legăturile aeriene erau mai dificile, vacanțele erau mult mai scumpe, iar competiția între touroperatori era mai mică. În ceea ce privește opțiunile turiștilor, în ultimii ani sesizăm că a început să existe o migrare de la vacanțele în destinațiile europene, la cele extraeuropene", adaugă reprezentantul Eturia.

Acesta afirmă că vânzările de vacanțe exotice cresc anual cu 10-12%, iar în comparație cu cele înregistrate în primii ani de activitate, vănzările au crescut între șapte-zece ori.

"Acum, aceste vacanțe nu sunt rezervate doar inițiaților. Am remarcat o creștere importantă a segmentului de oameni care își permit și își doresc astfel de vacanțe", precizează Sorin Stoica.

Întrebat ce anume diferențiază o agenție de turism obișnuită de una ”tailor made”, CEO-ul Eturia a declarat că cea mai bună vacanță este cea care ți se potrivește perfect, pentru că este personalizată în mod special pentru tine.

”Noi, la Eturia, încercăm să ne reinventăm an de an pentru a face acest tip de vacanță, 'tailor made', accesibil pentru un număr cât mai mare de români, care trebuie să înțeleagă că personalizat nu înseamnă mai scump, ci înseamnă potrivit, croit pe măsura visurilor fiecărui călător”, explică Stoica.

Despre vizele pentru SUA

CEO-ul Eturia a vorbit și despre situația vizelor pentru SUA.

”Am purtat discuții cu reprezentanții Ambasadei SUA, noi fiind principalul touroperator care trimite turiști în SUA. Acum lucrurile sunt mai simple, rata de refuzare a vizei este extrem de mică, cel puțin în cazul turiștilor care merg prin Eturia. Mi s-a spus ca este sub monitorizare. Mi-aș dori să intrăm în programul Visa Waiver, dar nu se știe ce surpriză urmează”, completează el.

Întrebat dacă există posibilitatea reintroducerii unor curse directe între România și SUA, Stoica spune că este convins că ar veni companiile aeriene în România, dar  pentru asta este nevoie de un plan, de deschidere și bineînțeles de infrastructură.

”Companiile se uită la traficul în ambele sensuri, apoi conectivitatea cu alte orașe. București ar putea fi un hub, ar putea deservi și alte regiuni, dar trebuie să existe o strategie nationala în acest sens”, mai spune el.

Altfel, întrebat ce ar face dacă ar fi ministru al Turismului, Sorin Stoica spune că ar analiza prezența și modul în care se face reclamă României la târgurile externe de turism și ar face demersuri pentru construirea unei autostrăzi și a unei căi ferate care să traverseze munții.

”Întâi de toate, m-aș întâlni cu ministrul Transporturilor, pentru că avem nevoie de o autostradă și o cale ferată care să traverseze munții. Apoi cu o companie aeriană căreia i-aș oferi anumite beneficii, pentru a operera zboruri low-cost către toate orașele importante. Aș analiza prezența și modul în care se face reclamă României la târgurile externe de turism si aș investi în foarte multe infotripuri cu jurnaliști străini, pentru a le prezenta România. Consider ca sunt necesare parteneriate publice-private pentru amenajarea unor centre de divertisment și activități specifice. Și bineînteles ca aș susține investițiile în educație, pentru că de aici pornește totul, astfel încât aș propune deschiderea imediată a 3-4 școli de turism”, a concluzionat Sorin Stoica.

El a vorbit și despre planurile de investiții pentru acest an și rezultatele financiare.

"Suntem în plin proces de implementare a două softuri noi, în valoare de 200,000 euro. Investim în retehnologizare, pentru ca viitorul în turism constă în îmbinarea inteligenței umane cu cea artificială, adaugă CEO-ul Eturia.

El estimează o creștere a afacerii cu 10-15% pentru acest an, ca urmare a implementării noilor softuri, astfel cifra de afaceri va ajunge la aproximativ 12 milioane de euro.

”Pe primele șase luni am înregistrat o creștere de 8%. Însă mai mult decât în cifre, îmi doresc să creștem în calitatea serviciilor oferite clienților noștri. Ne dorim totodată, și chiar avem capacitatea să ne extindem și pe alte piețe”, a subliniat Sorin Stoica, precizând că Eturia are deja contracte directe cu peste 500 de hoteluri din destinații extraeuropene.

viewscnt
Afla mai multe despre
sorin stoica
eturia
vacante