Companiile aeriene și hotelurile încearcă să atragă noi clienți prin oferirea de experiențe

Companiile aeriene și hotelurile încearcă să atragă noi clienți prin oferirea de experiențe
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 aug 2023

Proprietarul de cazinouri MGM Resorts International a descoperit că prima etapă a circuitului de Formula 1, care va fi găzduită de Las Vegas, este o atracție la fel de mare ca și echipamentele sale de tip slot machines, și aceasta nu este singura companie care își dă seama că turiștii caută din ce în ce mai mult experiențe, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Sectorul global al călătoriilor și-a revenit din pandemie însă călătorii nu mai cheltuie la fel de mulți bani pentru suveniruri și în schimb cheltuie pentru evenimente sportive sau bilete la concert în noi destinații, scrie Agerpres.

VIDEO Cele mai aglomerate zile pe litoral și la munte. ANPC, raid în Băile Herculane CITEȘTE ȘI VIDEO Cele mai aglomerate zile pe litoral și la munte. ANPC, raid în Băile Herculane

Companiile aeriene, hotelurile și tour-operatorii încearcă să profite de acest trend aventurându-se dincolo de serviciile lor obișnuite pentru a aranja experiențe speciale în ideea de a câștiga noi clienți.

"Veniturile noastre din jocuri de noroc sunt relativ stabile. Există însă acest apetit ridicat pentru experiențe pentru care oamenii par să fie pregătiți să plătească", spune directorul general de la MGM Resorts International, Bill Hornbuckle.

Cheltuielile globale ale turiștilor pentru experiențe precum restaurante, parcuri de distracții și cluburi de noapte au fost cu 65% mai mari în luna martie 2023, comparativ cu luna martie 2019, arată datele din raportul Travel Industry Trends 2023 publicat de Mastercard. În schimb, cheltuielile turiștilor pentru articole precum cosmetică, bijuterii și electronice u crescut cu doar 12%.

"Oamenii iubesc experiențele", a spus și directorul general de la Airbnb, Brian Chesky la o întâlnire cu investitorii organizată la începutul luni august. Pe platforma Airbnb, 95% din review-rile pentru experiențe au primit un rating de tip 5 stele, în timp ce doar 84% din gazde au primit același rating. "Asta înseamnă că, statistic, oamenilor le plac mai mult experiențele decât locuințele", a spus Brian Chesky.

Alte companii au descoperit și ele că veniturile din experiențe au crescut. Viator, platforma de experiențe a companiei de îndrumare a călătoriei Tripadvisor, a raportat o creștere de 59% a veniturilor în al doilea trimestru, până la 216 milioane de dolari. Platforma Viator a fost responsabilă pentru 44% din cifra de afaceri a companiei Tripadvisor în al doilea trimestru, în creștere față de 33% în urmă cu un an.

"2023 se prefigurează a fi un nou an record pentru categoria noastră. Am depășit rezervările de anul trecut și cele de dinainte de pandemie", a declarat un purtător de cuvânt de la Viator.

„Aș face-o din nou”. Giorgia Meloni își asumă „întreaga responsabilitate\ CITEȘTE ȘI „Aș face-o din nou”. Giorgia Meloni își asumă „întreaga responsabilitate" pentru decizia care a șocat bursele lumii

Aproximativ două treimi din călătoriile totale la nivel mondial sunt acum rezervate online însă doar 30% din lucrurile care pot fi făcute în timpul vacanței sunt rezervate online, subliniază Dan Wasiolek, analist la Morningstar.

Operatorii de hoteluri și companiile aeriene încearcă să profite și ele de aceste oportunități. De exemplu, în luna iunie compania aeriană American Airlines a început să ofere membrilor programului său de loialitate posibilitatea de a câștiga mile și puncte la achizițiile lor de divertisment care sunt făcute via website-ul său. Compania susține că a sesizat o creștere semnificativă a membrilor care utilizează website-ul său pentru a cumpăra bilete la evenimente.

Operatorul de hoteluri Marriott International a anunțat în luna februarie desemnarea primului său 'chief customer officer' care va fi responsabil de conceperea și execuția strategiei globale a companiei pentru clienți. "Ne-am prezentat experiențele pe care le putem oferi, care în opinia mea constau în a oferi oamenilor acces la ceea ce nu ar avea în plan sau ar organiza singuri", spune noul 'chief customer officer', Peggy Roe. Aceasta a dat drept exemplu o licitație pentru clienții Marriott care vor să învețe trucuri pe terenul de fotbal sau să își facă manichiura împreună cu o componentă a lotului național de fotbal feminin al SUA.

Rivalul Hyatt Hotels a lansat încă din luna noiembrie 2022 un program prin care a oferit peste 200 de experiențe precum căutarea de trufe în pădurile din Ungaria împreună cu experți în vânătoare și câinii lor special pregătiți sau un masterclass la Veneția pentru a învăța să prepari un spritz cocktail. Între timp compania și-a crescut ofertele cu aproximativ 25%.

viewscnt
Afla mai multe despre
clienți
hotel
avioane