De astăzi intră în vigoare noi norme pentru protejarea turiștilor

De astăzi intră în vigoare noi norme pentru protejarea turiștilor
scris 1 iul 2018

Turiștii care rezervă pachete de vacanță vor dispune de astăzi de o protecție mai puternică în calitatea lor de consumatori. Noile norme nu reglementează doar pachetele de vacanță tradiționale, ci vor proteja și consumatorii care rezervă alte forme de servicii de călătorie combinate, inclusiv pachete personalizate, transmite Comisia Europeană. De asemenea, este introdusă protecția serviciilor de călătorie asociate, formulă în care călătorul cumpără servicii de călătorie de la un punct de vânzare, însă este invitat să rezerve alte servicii prin intermediul unei pagini de internet separate.

Agenție de turism: Românii alocă bugete sporite vacanțelor, piața se consolidează din nou. Din păcate, apar tot mai frecvent nemulțumiri nejustificate, pe fondul unei comunicări defectuoase client-agent și al unor așteptări exagerate ale clientului CITEȘTE ȘI Agenție de turism: Românii alocă bugete sporite vacanțelor, piața se consolidează din nou. Din păcate, apar tot mai frecvent nemulțumiri nejustificate, pe fondul unei comunicări defectuoase client-agent și al unor așteptări exagerate ale clientului

Conform sursei citate, printre beneficiile aduse turiștilor se numără:

  • informații mai clare pentru călători privind tipul, elementele și caracteristicile pachetului sau serviciilor asociate oferite, drepturile în calitate de consumatori, prețul și orice alte costuri suplimentare;
  • rambursare și repatriere în caz de faliment, companiile turistice fiind nevoite să își asigure protecția în caz de insolvență;
  • norme mai clare privind răspunderea, responsabilitatea revenind organizatorului pachetului, indiferent de entitatea care prestează serviciile de călătorie;
  • drepturi mai solide de anulare, un pachet de vacanță putând fi anulat de călători din orice motiv, prin plata unui comision rezonabil sau gratuit, în cazul în care destinația lor devine periculoasă sau în cazul în care prețul pachetului este majorat cu peste 8% din prețul initial;
  • asigurarea cazării în cazul în care călătoria de întoarcere nu poate fi efectuată, fiind garantate până la maximum trei nopți suplimentare de cazare;
  • asistență pentru călătorii în dificultate, în special prin furnizarea de informații privind serviciile de sănătate și asistența consulară.

„Este ușor să rezervi o vacanță pe internet, însă dacă ceva nu merge bine, vrei să fii sigur că ești pe deplin protejat. Noile norme privind pachetele de servicii pentru călătorii sunt acum adaptate la era digitală și la noile moduri de rezervare a vacanțelor. Călătorii vor beneficia totodată de noi drepturi și vor fi bine protejați în cazul în care operatorul dă faliment. Grație noilor norme, companiile turistice vor putea să își ofere serviciile la nivel transfrontalier”, spune Věra Jourová, comisarul pentru Justiție, Consumatori și Egalitate de gen.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
calatori
turisti
protectie