Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile din România a crescut anul trecut cu 23,5%, până la 16,39 milioane de pasageri, din care peste două treimi au trecut prin aeroportul Henri Coandă, potrivit datelor publicate de către Institutul Național de Statistică (INS).
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Aeroportul Henri Coandă, principala poartă aeriană a Capitalei, a avut anul trecut 10,98 milioane de pasageri, 67% din totalul pasagerilor înregistrați în România, scrie News.ro.
Pe locul doi în topul aeroporturilor se află Cluj-Napoca, cu 1,88 milioane de pasageri (11,5%), iar pe trei aeroportul Traian Vuia din Timișoara, cu 1,16 milioane pasageri (7,1%).
Din total, transportul internațional are o cotă de 89,1% (14,6 milioane pasageri), restul fiind pasageri pe curse interne.
Pe segmentul transportului internațional de pasageri, aeroportul Henri Coandă are o cotă de 69,2%, cu 10,1 milioane pasageri, fiind urmat de Cluj-Napoca cu 10,8% și de Traian Vuia cu 6,3%.
CITEȘTE ȘI VIDEO Coca-Cola a lansat o reclamă ”gay-friendly” care se adresează tuturor genurilor și generațiilorPe sectorul transportului intern, aeroportul din Otopeni are o cotă de 48,9%, fiind urmat de Cluj-Napoca cu 16,8% și de Traian Vuia cu 13%.
În traficul internațional de pasageri, primele trei aeroporturi de origine de unde provin pasagerii debarcați în România, stabilite după numărul pasagerilor în curse regulate, sunt aeroportul Londra-Luton (656.234 pasageri), aeroportul Munchen (392.186 pasageri) și aeroportul Milano-Bergamo (334.817 pasageri).
Principalele țări, după aeroportul de origine, de unde au sosit pasagerii curselor aeriene regulate debarcați în România au fost: Italia (1,57 milioane pasageri), Marea Britanie (1,09 milioane pasageri) și Germania (1,06 milioane pasageri).
Traficul de marfă pe aeroporturile din România a înregistrat un ritm mult mai scăzut de creștere decât cel de pasageri, 9,7%, de la 36.600 tone în 2015 la 40.100 tone în 2016.
Aeroportul Henri Coandă are o cotă de piață pe acest segment de 85%, urmat de Traian Vuia cu 9,7% și de Cluj-Napoca cu 2,6%.
Henri Coandă a înregistrat în 2016 a patra creștere din Europa, de 18,3%, la categoria aeroporturilor cu 5 - 10 milioane de pasageri pe an, potrivit unui comunicat publicat recent de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), companie care administrează cele două aeroporturi de lângă București.