Timișoara așteaptă 1 milion de vizitatori anul viitor, când va fi Capitală Culturală Europeană, de 2,5 ori mai mult decât în 2019. Obiectiv - Timișoara să rămână și după 2021 o destinație atractivă

Timișoara așteaptă 1 milion de vizitatori anul viitor, când va fi Capitală Culturală Europeană, de 2,5 ori mai mult decât în 2019. Obiectiv - Timișoara să rămână și după 2021 o destinație atractivă
Liviu Iancu
Liviu Iancu
scris 21 ian 2020

Timișoara așteaptă în anul 2021, când va deveni Capitală Culturală Europeană, mai mult de 800.000 de turiști care să înopteze măcar o noapte în oraș și peste 200.000 de vizitatori - care vin și pleacă în aceeași zi, număr de 2,5 ori mai mare comparativ cu anul trecut, a declarat pentru Profit.ro Simion Giurcă, Travel Expert Advisor al Asociației Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Anul trecut, în Timișoara au ajuns în jur de 330.000 de turiști și 100.000 de vizitatori, iar pentru acest an autoritățile estimează o ușoară creștere pentru ambele segmente. "Am început deja să promăvăm Timișoara încă din vara anului și ne așteptăm ca în 2021 să avem peste 800.000 de turiști și peste 200.000 de vizitatori, de aproape două ori și jumătate mai mult față de anul trecut și dublu față de estimările pentru anul în curs. Creșterea e posibilă datorită prestigiului de care se bucură titlul de Capitală Culturală Europeană pe care îl va primi orașul. Doar Asociația Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii va avea peste 700 de evenimente, la care se adaugă alte sute organizate de diverse alte instituții. Practic, în fiecare zi va avea loc cel puțin un eveniment cultural, și fiecare dintre ele va atrage vizitatori români și străini", a spus Giurcă.

Odată cu deschiderea hotelului Savoya din centrul orașului, capacitatea hotelieră a Timișoarei a mai crescut cu 40 de camere. Acestora li se vor adăuga, începând din această primăvară, cele 60 de camere ale hotelului Mercure, iar hotelul Sf. Gheorghe va mai contribui cu 51 de camere. Hotelul Ibis, al fraților Cristescu, va avea 200 de camere și apartamente. Acestora li se vor adauga cele 160 de camere ale Radisson Blu Hotel, care a primit aprobare pentru constructie. Toate aceste investiții enumerate de Simion Giurcă vor crește capacitatea de cazare a orașului la peste 5.500 de camere.

"Cu aceste investiții, capacitatea de cazare atinge un nivel care să ne permita atingerea obiectivelor pe care și le-a asumat Capitala Europeană a Culturii, adică atragerea unui număr de un milion de turiști și vizitatori în anul 2021. Pe baza acțiunilor de promovare și a articolelor care au fost și vor fi generate de jurnaliștii străini care au vizitat Timișoara începând cu luna august 2019, sperăm ca în anul 2020 circulația turistică să depășească cifra de 400.000 de turiști, față de 330.000 anul trecut", a mai spus Giurcă.

Primăria Timișoara a lansat o licitație de 29,3 milioane euro pentru amenajarea spațiilor verzi CITEȘTE ȘI Primăria Timișoara a lansat o licitație de 29,3 milioane euro pentru amenajarea spațiilor verzi

Pentru promovarea proiectului Timișoara 2021, asociația va derula acțiuni și campanii proprii în cele mai importante piețe emitente, dar va încerca să profite și de anumite parteneriate și oportunități de promovare, cum ar fi prezența la pavilionul național al României la Expoziția Mondială din Dubai sau promovarea în cadrul standurilor românești de la marile târguri internaționale de turism.

Timișoara își propune să își dezvolte oferte de business travel, dar și o creștere a ofertei și prestigiului de destinație turistică propriu-zisă, cu oferte atractive de turism cultural, city-break, turism de sănătate, ofertă gastronomică autentică și specifică locului, ofertă de turism viticol etc.

"Vrem să îmbunătățim parcursul turistic al orașului, să susținem diversificarea paletei de produse și servicii turistice oferite, dar și a calității acestora. Este un an greu, în care va trebui să finalizăm multe lucruri pe care ni le-am propus, dar nu putem să irosim o șansă unică de transformare a orașului într-o destinație favorită pentru un mare număr de vizitatori. Obiectivul nostru este tocmai acesta, ca Timișoara să rămână și după 2021 o destinație cu o ofertă culturală permanentă, atractivă", a adăugat Simion Giurcă.

Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare din Timișoara a crescut constant în anul 2019, exceptând luna iunie, când a stagnat. Astfel, în luna mai 2019, acesta avea o valoare de 42,1 față de 33,1 în mai 2018. În lunile iulie, august, septembrie și octombrie 2019, când turismul de business atinge nivelul cel mai redus, indicele de valorificare netă a locurilor de cazare s-a menținut la valori peste nivelul anului 2018, cu 42,6 față de 40 în iulie, 42,3 față de 40,6 în august, 45,2 față de 41,9 în septembrie și 41,4 față de 38,4 în octombrie, conform datelor INSSE.

Asociația Timișoara 2021 - Capitală Culturală Europeană a fost înființată în anul 2010, la inițiativa unui grup de oameni de cultură, manageri de instituții și voluntari, și a fost desemnată să susțină și să dezvolte dosarul de candidatură. Programele culturale care se desprind din acest dosar, denumit BidBook, dosar care a câștigat concursul, sunt implementate în parteneriat și în colaboare cu 27 de instituții culturale și organizații, plus operatori culturali independenți.

viewscnt
Afla mai multe despre
timisoara
turisti
2021
simion giurca