Vânzările Dacia din Franța au ajuns în luna noiembrie la 9.507 unități, un volum mai mic cu 16,5% față de cel înregistrat în urmă cu un an și unul dintre cele mai mici din 2025, pe această piață, pentru marca românească, conform datelor oficiale analizate de Profit.ro.
Cifrele sunt oarecum surprinzătoare, având în vedere că Dacia are în acest moment o gamă completă în oferta franceză, iar piața de autoturisme din această țară pare că s-a stabilizat după mai multe luni de scăderi.
Cota de piață a mărcii Dacia s-a redus simțitor la 7,2% din acest motiv, în penultima lună din an, afectând și poziția grupului Renault din acest motiv.
Cea mai plauzibilă explicație vine de la decizia mărcii de a anunța schimbări mari în toată gama, schimbări care aduc nu doar un design nou pe jumătate din gamă, ci și motorizări complet noi pe fiecare dintre modelele mărcii. Anunțate în septembrie, facelift-urile de pe Sandero și Jogger, precum și noile motorizări de pe Sandero, Jogger, Duster, Bigster și Spring înseamnă un motiv serios pentru clienți să amâne orice achiziție până la lansarea noilor modele.
Motivația este cu atât mai mare cu cât vorbim despre motoare mai eficiente (full-hybrid, mild-hybrid, GPL) și o tracțiune integrală automată pe cele două SUV-uri. De asemenea, pe Spring noile motoare care ajung până la 100 CP și bateria LFP sunt suficiente de atractive și relevante pentru a le pune pe lista de achiziție imediat ce sunt disponibile.
Practic, sunt aproape 2.000 de autoturisme în minus în luna noiembrie, raportat la noiembrie 2024, un volum solid care a „tăiat” 1,3 puncte procentuale din cota de piață a mărcii.
Cu acest rezultat și cu alte mici scăderi din lunile anterioare, situația Dacia în Franța intră în acest moment în zona de scădere, cu 128.574 autoturisme înmatriculate de la începutul anului și o cotă de piață de 8,8%, la un declin de un procent față de perioada similară din anul precedent.
În clasamentul celor mai vândute automobile din Franța, Dacia Sandero își păstrează poziția treia, după Renault Clio și Peugeot 208, fără să existe riscul de a fi depășit. Volumul total înmatriculat în acest an este de 59.649 unități iar cota de piață a modelului Dacia fabricat în Maroc este de 4,1%.
Dacia Duster se află de asemenea în Top 10, pe locul 7, cu 34.637 de unități și o cotă de piață de 2,4%.
Este vizibilă, de asemenea, o ascensiune a SUV-ului Bigster, care a ajuns acum, la circa cinci - șase luni de la lansare, pe locul 22, cu 14.430 de unități, în timp ce Jogger, un model de la care SUV-ul a „furat” mulți clienți, a coborât pe 25, cu 13.649.
În același timp, pare că Dacia Spring și-a redus viteza cu care se vinde, coborând în partea de jos a primelor 100 de modele, pe locul 65, cu 6.189, într-un context extrem de concurențial generat de modelele asiatice, dar și de cele franceze, dar mai ales afectat de limposibilitatea acestui model de a beneficia de subvențiile de stat.
Piața auto din Franța, una dintre cele mai mari din Europa și principala piață pentru marca Dacia, a adus în acest an un volum de 1,78 milioane de autovehicule ușoare (autoturisme plus LCV), în scădere cu 5,2%. Autoturismele au reprezentat în primele 11 luni din acest an 1,45 milioane de unități, fiind în scădere cu 5 procente față de anul anterior.













