Companiile aeriene rusești încep să își dezmembreze avioanele pentru piese de schimb

Companiile aeriene rusești încep să își dezmembreze avioanele pentru piese de schimb
scris 9 aug 2022

Companiile aeriene rusești, inclusiv transportatorul de stat Aeroflot, au început să își dezmembreze avioanele pentru a obține piesele de schimb pe care nu le mai pot cumpăra din străinătate din cauza sancțiunilor occidentale, au declarat pentru Reuters mai multe surse din industria aeronautică.

Aceste măsuri sunt în linie cu sfaturile furnizate în luna iunie de Guvernul rus companiilor aeriene pentru a utiliza o parte din avioane pentru piese și a asigura astfel că restul avioanelor produse în străinătate vor continua să zboare, cel puțin până la finele lui 2025, scrie Agerpres.

FOTO Teilor deschide un nou magazin în Budapesta CITEȘTE ȘI FOTO Teilor deschide un nou magazin în Budapesta

Sancțiunile impuse Moscovei după ce Rusia a invadat Ucraina la finele lunii februarie au împiedicat companiile aeriene rusești să obțină piese de schimb sau să facă lucrări de mentenanță la avioane în Occident. În aceste condiții, experții în aviație estimau că este probabil ca liniile aeriene rusești să înceapă să dezmembreze o parte din avioane pentru ca restul aparatelor să poată zbura în continuare, însă acum au apărut și primele dovezi concrete ale acestui fenomen.

Cel puțin un avion rusesc de tip Sukhoi Superjet 100 și un avion Airbus A350, ambele operate de Aeroflot, sunt în prezent blocate la sol unde sunt dezmembrate pentru piese de schimb, a declarat o sursă din apropierea acestui dosar. Aceasta a precizat că, în cazul avionului Airbus A350, este vorba de un aparat aproape nou. De asemenea, au început să fie scoase componente și de pe câteva avioane de tip Boeing 737 și Airbus A320 din flota Aeroflot, deoarece transportatorul are nevoie de mai multe piese de schimb pentru alte alte aparate Boeing 737 și Airbus A320.

Cea mai mare parte a avioanelor folosite de companiile aeriene rusești sunt aparate produse în Occident. Însă și avioanele de pasageri Sukhoi Superjet asamblate în Rusia sunt dependente de componentele produse în străinătate.

Sursa citată de Reuters susține că un motor a fost deja scos de pe un avion Superjet pentru ca un alt aparat Superjet să poată zbura în continuare. Experții subliniază că este ceva frecvent ca motoarele să fie schimbate de pe un avion pe altul, nefiind considerate echipamente care să fie parte din corpul aeronavei.

Problema este că noile generații de avioane, precum A320neo, A350, Boeing 737 MAX și Boeing 787, au o tehnologie care este îmbunătățită în mod constant. În decurs de un an de la intrarea în vigoare a sancțiunilor, va fi o "provocare" să fie menținute în serviciu aceste avioane moderne, chiar și pentru inginerii ruși foarte competenți, susțin sursele occidentale.

Practica de a dezmembra un avion pentru ca alte avioane să poată zbura în continuare este în mod frecvent asociată cu dificultățile financiare întâmpinate de o companie aeriană însă nu s-a întâmplat niciodată la o asemenea amploare precum cea prognozată că va avea loc în Rusia.

Turismul din Antalya revine la nivelurile record dinaintea pandemiei. Operator: Germania conduce topul vizitatorilor, dar România și-a lăsat amprenta în ultimele luni CITEȘTE ȘI Turismul din Antalya revine la nivelurile record dinaintea pandemiei. Operator: Germania conduce topul vizitatorilor, dar România și-a lăsat amprenta în ultimele luni

Aproximativ 80% din flota Aeroflot constă din avioane Boeing și Airbus. La finele anului trecut, compania aeriană rusească deținea 134 de avioane Boeing și 146 de arate Airbus, precum și 80 de avioane rusești de tip Sukhoi Superjet-100. Potrivit calculelor Reuters, pe baza datelor furnizate de Flightradar24, aproximativ 50 de avioane Aeroflot, adică 15% din flota sa, nu au mai decolat începând de la finele lunii iulie. În plus, trei dintre cele șapte avioane de tip Airbus A350s operate de Aeroflot, inclusiv un avion care acum este dezmembrat pentru piese de schimb, nu au mai decolat de trei luni.

Transportatorii aerieni ruși zboară în prezent pe mai puține rute, din cauza sancțiunilor occidentale, ceea ce înseamnă că sunt avioane care nu sunt folosite și pot fi dezmembrate pentru piese de schimb, a declarat o a doua sursă.

Aeroflot, odată una dintre cele mai mare companii aeriene ale lumii dar care acum este dependentă de susținerea statului, a înregistrat o scădere de 22% a traficului în al doilea trimestru al acestui an, după ce sancțiunile internaționale au împiedicat Aeroflot să zboare pe majoritatea destinațiilor occidentale.

viewscnt
Afla mai multe despre
rusia
avioane