Veniturile din online ale The Guardian le-au depășit pentru prima dată pe cele ale ziarelor în print

Veniturile din online ale The Guardian le-au depășit pentru prima dată pe cele ale ziarelor în print
Profit.ro
Profit.ro
scris 25 iul 2018

Veniturile din online ale ziarului The Guardian au depășit pentru prima dată pe cele ale exemplarelor în print, grație contribuțiilor financiare voluntare ale cititorilor săi, a anunțat marți societatea care editează cotidianul britanic, Guardian Media Group (GMG), citată de AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

GMG, care editează și The Observer, versiunea duminicală a The Guardian, a afirmat că a realizat 108,6 milioane de lire sterline cifră de afaceri (122 de milioane de euro) din abonamente online față de 107,5 milioane (120,8 milioane de euro) pentru exemplarele în print pentru perioada 2017-2018, scrie News.ro.

Veniturile digitale, care includ publicitate și contribuțiile cititorilor săi, au crescut cu 15% într-un an, în timp ce veniturile din vânzarea ziarelor au scăzut cu 10%.

Acord între ministere, BNR, ASF și ARB: Elevii ar urma să studieze și materia „Educație financiară”. Nici adulții nu sunt uitați CITEȘTE ȘI Acord între ministere, BNR, ASF și ARB: Elevii ar urma să studieze și materia „Educație financiară”. Nici adulții nu sunt uitați

Site-ul ziarului The Guardian a atras în medie 155 de milioane de vizitatori unici lunar, față de 140 de milioane anul trecut.

David Pemsel, directorul general al GMG, a estimat că alegând să se bazeze pe generozitatea cititorilor online mai degrabă decât să adopte un model plătit, The Guardian a creat "a treia cale pentru a plăti pentru jurnalism de calitate".

El a mai subliniat că a vrut să se axeze pe cei 10 milioane de cititori online fideli ai ziarului decât pe a căuta să creeze trafic conformându-se cu giganții rețelelor de socializare sau cu agregatorii de conținut.

Aflat în dificultate financiară, GMG a luat decizia de a transforma The Guardian în format tabloid începând cu luna ianuarie, pentru a face economii.

Această decizie se înscrie într-un plan de redresare de trei ani, lansat în 2016, care prevede o restructurare a ramurii publicitare și a reducerii costurilor ducând la eliminarea a 250 de locuri de muncă dintre care 100 în redacție.

David Pemsel a subliniat că exemplarele tipărite se ridică la 138.082 de exemplare în fiecare zi, o cifră "mai puțin proastă decât era prevăzută", și afirmă că structura financiară a grupului îi permite să păstreze o ediție pe hârtie "atât timp cât cititorii noștri vor fi interesați de asta". 

viewscnt
Afla mai multe despre
the guardian
venituri
ziar
online