ZebraPay are în plan creșterea accelerată în acest an, inclusiv în străinătate

ZebraPay are în plan creșterea accelerată în acest an, inclusiv în străinătate
Profit.ro
Profit.ro
scris 28 apr 2022

Compania ZebraPay, operatorul rețelei naționale de Stații de Plată SelfPay, raportează la finalul anului 2021 EBITDA de 8.445.923 lei, în creștere cu 41% față de anul 2020, în timp ce marja EBITDA a atins nivelul de 7%, în creștere de la 5,5%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Numărul de tranzacții procesate a crescut cu 39% în anul 2021 comparativ cu anul anterior, veniturile din exploatare ridicându-se la 126.955.530 lei – în creștere cu 12,76%, iar cifra de afaceri netă atingând 121.799.101 lei, cu 11,46 % peste cea din 2020.

FOTO UiPath, cu acțiuni în cădere, aduce un ajutor lângă Dines CITEȘTE ȘI FOTO UiPath, cu acțiuni în cădere, aduce un ajutor lângă Dines

Profitul net al companiei a ajuns la 5.414.159 lei, în creștere cu 20,15 % față de 2020. În ultimul an compania a acordat dividende în numerar în sumă de 3,07 milioane de lei (din rezultatul aferent anului 2020), după o perioada de 10 ani în care dezvoltarea a fost susținută din fluxul de numerar generat de companie și din finanțarea acordată de acționari.

„Anul 2022 aduce rezultate pozitive, peste cele prognozate în planul de afaceri al companiei și în linie cu evoluția din ultimii ani. Această perioadă a fost caracterizată, în principal, de eforturile de creștere și eficientizare a rețelei naționale de Stații de Plată și de implementarea de noi servicii cu valoare adăugată pentru clienții noștri. În ceea ce privește rețeaua națională de Stații de Plată, eforturile sunt concentrate și în 2022 pe extinderea rețelei, în principal în magazine de proximitate”, spune Adrian Badea, CEO ZebraPay.

Compania are în plan creșterea accelerată în anul 2022 a numărului de Stații de Plată până la aproximativ 9.000 de terminale, față de 6.300 la sfârșitul anului 2021, în condițiile în care la jumătatea lunii aprilie 2022, rețeaua de Stații de Plată a depășit deja numărul de 7.200 de unități.

La finalul anului 2021 erau accesibile 216 servicii în rețeaua de  Stații de Plată SelfPay, – în creștere de la 202 la finele lui 2020, precum: plata facturilor, plata rovinietei, plata ratelor la credite, plata întreținerii, plata tarifului pentru eliberarea pașaportului, a permisului de conducere sau a certificatului de înmatriculare, reîncărcarea electronică a cartelelor de telefon mobil, plata taxelor și impozitelor, plata serviciilor sau a produselor cumpărate online, moneda electronică (paysafe card), jocuri, donații, bilete la spectacole, bilete Loto și multe altele.

„În ceea ce privește serviciile disponibile la Stațiile de Plată, eforturile noastre se îndreaptă către noi parteneriate pentru încasarea taxelor și impozitelor care vor duce la  eliminarea cozilor de la ghișeele autorităților publice și, în același timp, la un număr semnificativ de tranzacții în rețeaua de Stații de Plată, un exemplu de succes fiind proiectul lansat în luna decembrie cu una dintre primăriile de sector din București”, explică Adrian Badea.

Principalele elemente ce au contribuit la dezvoltare pe parcursul anului 2021 au fost: emisiunea de obligațiuni în valoare de 3 milioane de euro și admiterea la tranzacționare la Bursa de Valori București, dezvoltarea aplicației mobile SelfPay Now, angajarea de experți și începerea demersurilor din punct de vedere business, legal și tehnic pentru extinderea internaționala a business-ului prin rețele de Stații de Plată și prin aplicația mobilă SelfPay Now, dar și atragerea unei finanțări bancare în valoare de 1,2 milioane de euro, sub forma unui credit de investiții.

„În vederea extinderii internaționale, am început colaborarea încă de anul trecut cu experți în business development din Irlanda și Spania și am demarat în paralel procedurile legale și de analiză de piață  pentru a pregăti lansarea în aceste țări și nu numai”, mai precizează CEO ZebraPay.

La finalul anului 2021, 67 de angajați își desfășurau activitatea în cadrul ZebraPay, dublu față de numărul celor angajați în 2020 (31).

Anul trecut, Zebrapay S.A., compania care operează sub brandul SelfPay, a făcut primul pas la Bursa de Valori București prin listarea obligațiunilor companiei. Obligațiunile Zebrapay în valoare de 3 milioane de euro, emise în cadrul unui plasament privat, vor susține dezvoltarea rețelei de Stații de Plată la nivel național și internațional.

viewscnt
Afla mai multe despre
selfpay
zebrapay