Trei din patru persoane, care au folosit internetul pentru a cumpăra produse, au achiziționat îmbrăcăminte și produse sportive în acest an, reiese dintr-o publicație a Institutului Național de Statistică (INS).
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene. Parteneri: BCR, BRD, CEC
4 iunie - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a. Parteneri: 123Credit, Cushman and Wakefield
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, BVB, CEC Bank, Infinity Capital Investments, Sphera, Teraplast
"Printre produsele cele mai comandate/cumpărate prin intermediul internetului se află îmbrăcămintea și produsele sportive, 75,4% din totalul persoanelor care au folosit comerțul electronic în ultimele 12 luni înregistrând o creștere față de anul precedent de 4,4 %. Alte produse cumpărate online într-o proporție mai mare sunt bunurile pentru gospodărie și aranjamentele de călătorie și/sau cazare, ponderea persoanelor care au comandat fiind de 23,4%, respectiv 16,8%", se arată în document.
Persoanele care au comandat/cumpărat cărți, reviste, ziare au reprezentat o pondere de 14,7%, fiind în scădere față de anul 2016 cu 5,3 puncte procentuale, scrie Agerpres.
"Deși comerțul electronic are o reprezentare relativ mai redusă comparativ cu alte scopuri pentru care este utilizat internetul, se poate sesiza faptul că ponderea persoanelor în vârstă de 16-74 ani care au apelat la serviciile magazinelor online pentru a comanda și/sau cumpăra produse și servicii (raportat la persoanele de 16-74 ani care au folosit vreodată internetul) a crescut în mod constant în ultimii ani, ajungând la 35% în anul 2017, în comparație cu anul anterior, când a reprezentat doar 33,6%. Din totalul acestor persoane care au preferat comerțul prin internet, 42,9% au efectuat comenzi și cumpărături online în ultimele 3 luni, 19,5% în perioada cuprinsă între 3 luni și 1 an și 37,6% cu mai mult de 1 an în urmă", informează INS.
Internetul a fost accesat pentru a comanda/cumpăra produse de mai mult de o treime dintre bărbați și dintre femei (35,6% respectiv 34,5%).
Pe grupe de vârstă, persoanele care apelează cu precădere la serviciile magazinelor online sunt tinerii cu vârsta cuprinsă între 16 și 34 de ani (42,7%).