Companiile Smithfield Ferme, care gestionează producția și creșterea suinelor, și Smithfield Prod, partea care se ocupă de abatorizare, au avut anul trecut afaceri cumulate de 1,4 miliarde de lei (315,3 milioane de euro), însă doar Smithfield Ferme a raportat profit.
Astfel, Smithfield Ferme a avut anul trecut afaceri de 644 de milioane de lei (145 de milioane de euro), în scădere cu aproape 9% de la 706,7 milioane de lei (159,1 milioane de euro) cât a raportat pentru 2014. Profitul net înregistrat de Smithfield Ferme s-a înjumătățit anul trecut, ajungând la 30,5 milioane de lei (6,7 milioane de euro) de la 75 de milioane de lei (16,8 milioane de euro) în 2014.
În perioada 2010-2015, cel mai bun an al companiei a fost 2013, atunci când Smithfield Ferme a avut un rulaj de 764,3 milioane de lei (173,3 milioane de euro) și un profit net de 105 milioane de lei (23,8 milioane de euro).
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Compania a avut anul trecut 1.108 angajați.
Smithfield Prod a realizat anul trecut vânzări de 773,5 milioane de lei (174,2 milioane de euro) cu 27 de milioane de lei (6,1 milioane de euro) mai mici față de cele realizate în 2014. Compania a trecut din nou pe pierdere, care se ridică la 23 de milioane de lei (5,2 milioane de euro), după ce anul trecut a reușit să revină pe profit, cu un câștig de 12,2 milioane de lei (2,7 milioane de euro).
În ultimii șase ani, cel mai bun rezultat înregistrat de companie a fost anul 2014, atunci când a avut un rulaj de 800,7 milioane de lei (180,3 milioane de euro) și un profit de 12,2 milioane de lei (2,7 milioane de euro).
Smithfield Prod a avut anul trecut 795 de angajați.
La finalul anului trecut, compania a decis să vândă participațiile (50%) pe care le avea în cadrul companiei Frigorifer și, de asemenea, la începutul acestui an a decis să închidă distribuitorul Agroalim (care avea un portofoliu care nu se limita numai la segmentul cărnii de porc, ci includea și produse proaspete și congelate de pui și curcan, vită, oaie și miel, pește și fructe de mare, specialități din carne de pui, legume, fructe și cartofi congelați, pizza congelată, patiserie), ca urmare a deciziei conducerii de a se concentra doar pe creșterea procinelor și producției de carne de porc.
Deocamdată, ”rezultatele financiare consolidate la nivel de grup sunt în curs de finalizare, urmând a fi revizuite de către auditori în perioada următoare”, a declarat pentru Profit.ro Cristina Bodea, Director sustenabilitate Smithfield România.
CITEȘTE ȘI Smithfield România închide Agroalim, compania de distribuție a grupuluiSmithfield a intrat în România, în 2004, prin preluarea fostului combinat Comtim din Timișoara și a companiei Agrotorvis. În 2005, grupul Smithfield a cumpărat 50% din Agroalim Distribution, unul dintre principalii distribuitori de produse alimentare de pe piața autohtonă, și 50% din Frigorifer Tulcea, un depozit cu o capacitate de 16.000 de tone, printre cele mai mari din țară. Frigorifer Tulcea are ca domeniu de activitate și serviciile logistice. Valoarea tranzacției a fost estimată atunci la circa 12 milioane de euro. Ambele afaceri aparțineau omului de afaceri libanez Mounir Halawani. Patru ani mai târziu, în 2009, Smithfield Foods a preluat integral Agroalim Distribution.
Investiția Smithfield Ferme în România din 2004 și până în prezent se ridică la peste 500 de milioane de dolari, potrivit informațiilor disponibile pe site-ul companiei.
Anual, în fermele din România se taie aproximativ 3,5 milioane de porci. Smithfield România crește și abatorizează în fiecare an peste 1 milion de capete.
În 2013, gigantul american Smithfield Foods, cel mai mare producător de carne de porc la nivel mondial, a fost preluat integral de către chinezii de la Shuanghui (care s-au redenumit ulterior WH Group). Tranzacția s-a ridicat la 7,1 miliarde de dolari, incluzând și datoriile, și este, până în prezent, cea mai mare achiziție a unei companii americane de către una chineză.