Automobile Dacia, parte a grupului francez Renault, a distribuit acționarilor dividende în sumă de 247,2 milioane de lei, cifra reprezentând o treime din profitul net aferent anului 2018. Atunci, producătorul de autovehicule a raportat un rezultat net de 752,4 milioane de lei la afaceri de 2,41 miliarde de lei, pe fondul celor mai bune vânzări înregistrate în ultimii 10 ani.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
În 2017, acționarii Automobile Dacia au decis ca profitul net să fie reinvestit în totalitate.
Acționarii companiei au primit, în intervalul 2011 - 2018, dividende în sumă totală de 1,98 miliarde de lei, din care 358,73 milioane de lei în exercițiul financiar al anului 2015.
Anul trecut, Dacia a avut un rezultat istoric, atât în Europa, cât și la nivel global, însă pentru piața din UE cifrele sunt speciale, deoarece producătorul de la Mioveni a depășit pentru prima dată de la înființare un volum de 500.000 de autoturisme înmatriculate pe continent.
Astfel, după 12 luni, marca românească a avut 519.088 unități înmatriculate în țările din UE (528.249 toată Europa), față de 463.586, în 2017. Creșterea de 12% se datorează în special primelor 8 luni din an, când Dacia a avut creșteri ieșite din comun pe mai multe piețe, culminând cu luna august, înainte de intrarea în vigoare a normelor WLTP.
În România, Dacia a înmatriculat anul trecut 36.873 de autoturisme, cu 23,02% mai multe decât în 2017, depășind astfel pragul de 30.000 de unități, pe care nu-l mai atinsese de 10 ani. Dacia și-a menținut un ritm de creștere similar cu cel al pieței locale, astfel că și-a păstrat și cota de piață de 28,1%.
Producția Dacia din România nu a crescut, totuși, cu același ritm cu cel al vânzărilor, fabrica din Mioveni înregistrând 335.262 de vehicule produse, cu doar 7% mai mult ca în 2017.
Diferența de peste 200.000 de autoturisme, până la volumul de 528.249, înregistrat în Europa, a fost produsă în Maroc, în cea mai nou și modernă uzină Dacia, care a depășit anul trecut, pentru prima dată, producția de la Mioveni. Principalul model Dacia care este exportat din Tanger către vestul Europei este Sandero, alături de Lodgy și Dokker.omobile Dacia este parte a grupului Renault.