Impactul războiului comercial declanșat de președintele Donald Trump continuă să afecteze marile companii, fiind anunțate noi măsuri drastice. UPS a anunțat că va concedia 20.000 de angajați pentru a reduce costurile, iar General Motors a suspendat estimările financiare și a amânat conferința telefonică cu investitorii până joi, în așteptarea unor eventuale modificări de politică comercială, transmite Reuters.
GM, Kraft Heinz, Electrolux și alte companii de top au retras previziunile financiare pentru 2025 sau și-au revizuit în scădere perspectivele, ilustrând dificultatea planificării într-un climat economic extrem de incert, scrie News.ro.

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
Potrivit unei analize Reuters, circa 40 de companii la nivel global și-au retras sau redus previziunile financiare în primele două săptămâni ale sezonului de raportări.
Prețurile acțiunilor Volvo Cars au scăzut cu 9%, compania anunțând reduceri de cheltuieli de 1,8 miliarde de dolari și restructurări ale operațiunilor din SUA. Porsche AG a estimat pierderi de cel puțin 100 de milioane de euro din cauza tarifelor de import impuse de SUA în aprilie și mai.
Secretarul Trezoreriei, Scott Bessent, a încercat să liniștească investitorii, anunțând viitoare reduceri de taxe pentru piese auto și promițând scăderea impozitelor și relaxarea reglementărilor. Cu toate acestea, incertitudinea continuă să afecteze încrederea consumatorilor și a companiilor, iar datele economice arată o scădere abruptă a numărului de locuri de muncă vacante și a indicelui de încredere a consumatorilor la cel mai scăzut nivel din perioada pandemiei.
Sectorul auto este grav afectat, tarifele fiind așteptate să crească prețurile mașinilor în SUA cu mii de dolari, ceea ce va reduce cererea într-o industrie deja vulnerabilă din cauza tranziției lente către vehicule electrice.
Băncile avertizează, de asemenea, asupra impactului: HSBC a semnalat riscuri pentru cererea de credite și calitatea portofoliului de împrumuturi, în contextul intensificării tensiunilor comerciale.

În paralel, mari companii de consum precum Amazon, Adidas, Kraft Heinz, Hilton, Porsche, Electrolux, Nestlé, Unilever și Chipotle și-au redus estimările pentru anul în curs, invocând slăbirea încrederii consumatorilor, pe fondul incertitudinii economice prelungite.
”Istoria ne învață că o incertitudine prelungită se va reflecta inevitabil în deciziile de cumpărare ale consumatorilor,” a declarat pentru Reuters Jacob Aarup-Andersen, CEO-ul producătorului danez de bere Carlsberg.