Vânzările Eximtur au crescut cu 18% în primul trimestru, la peste 18 mil. euro

Economie   
Vânzările Eximtur au crescut cu 18% în primul trimestru, la peste 18 mil. euro

Lucia Morariu, președintele Eximtur

Vânzările agenției de turism Eximtur au crescut în primul trimestru al anului 2018 cu 18 procente față de perioada similară a anului trecut, ajungând la peste 18 milioane de euro. Aproape două treimi din această sumă provin din vânzarea de servicii pentru călătorii cu scop de afaceri și organizare evenimente corporate, segement care a înregistrat, la rândul său, o creștere de 13 procente.

Vânzările aferente vacanțelor în străinătate ale românilor au crescut cu 45%, numărul turiștilor fiind de 15.635, în creștere cu 26% față de primul trimestru al anului trecut, în timp ce turismul intern a crescut cu 23 de procente din punct de vedere al vânzărilor și cu 20 de procente din punct de vedere al numărului de turiști, ajungând la 27.677.

Urmărește-ne și pe Google News

Motorul creșterilor de vânzari pe intern îl constituie pachetele balneo-montane, pentru care încasările au crescut cu peste 50% față de perioada similară a anului trecut. Cererile mari pentru turismul intern sunt și o consecință a introducerii voucherelor de vacanță, din totalul plăților, 15 procente fiind făcute cu astfel de tichete, în creștere cu 85% față de anul trecut.

Evenimente
21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
Turiștii români încep să meargă în număr mare de 1 Mai și în stațiunile străine de litoral, nu doar în cele românești. Cât cheltuiesc pentru mini-vacanță CITEȘTE ȘI Turiștii români încep să meargă în număr mare de 1 Mai și în stațiunile străine de litoral, nu doar în cele românești. Cât cheltuiesc pentru mini-vacanță

Cele mai căutate destinații de pe litoralul Mării Negre sunt Mamaia, Eforie Nord și Venus, iar în ceea ce privește turismul balneo-montan, Băile Felix, Sovata și Călimănești-Căciulata. Durata medie a pachetelor oferite clienților a fost de 5 nopți, cu mențiunea că sejurul mediu din stațiunile balneare a fost de 7 nopți, iar cel din pensiunile montane a fost de 4 nopți. Interesul turiștilor pentru pachetele all inclusive pe litoral este în creștere, în timp ce pentru destinațiile balneo-montane aceștia optează încă pentru sejururile cu demipensiune.

Creșteri importante, de peste 70%, au fost înregistrate și pentru pachetele care includ tratamente balneare, iar programele "Hai la băi" și "Litoralul pentru toți" au cunoscut creșteri de 91, respectiv 116 procente. În ceea ce privește vânzările de vacanțe în străinătate, în topul destinațiilor se află Turcia, cu o creștere de aproape 300% a numărului de pachete cumpărate față de primul trimestru al lui 2017, urmată de Grecia și Bulgaria. S-au înregistrat creșteri mari și la vânzările de circuite și croaziere în spațiul extracomunitar (+76%), dar și către destinații exotice în Maldive, +158%, Indonesia, +41%, sau Thailanda, +42%.

Creșteri spectaculoase au fost observate și pentru destinația Egipt, de 1.100%, datorită stabilizării climatului la destinație și a reintroducerii charterelor din București și Cluj, dar și pentru Singapore, + 1.500%, datorită pachetelor leisure combinate cu sejururi în Bali și călătoriilor în scop de afaceri.

Dintre destinațiile europene pentru călătorii de afaceri și city break, Suedia înregistrează o creștere cu 318 procente, datorată introducerii zborurilor directe din România ale operatorilor low cost.
În 2017, vânzările companiei deținute de Lucia Morariu au depășit 55 de milioane euro, înregistrând o creștere de aproximativ 15 procente față de volumul de vânzări realizat în anul anterior. Serviciile oferite prin diviziile specializate ale companiei - business travel și organizare evenimente, leisure și incoming - au avut ca beneficiari peste 250.000 de clienți. Eximtur a emis anul trecut bilete de avion în valoare de 22 milioane de euro.

La finalul anului 2017, Eximtur avea 170 angajați fiind în prezent într-un proces de lărgire a echipei sale. Compania, înființată în 1993, deține 23 de agenții proprii sau francizate, în orașele importante orașe din România.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
eximtur
afaceri
bilant