Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut cu 19%, în primul trimestru din acest an, comparativ cu aceeași perioadă din 2015, potrivit unui comunicat de presă al Institutului Național de Statistică (INS).
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, în trimestrul I 2016, comparativ cu trimestrul I 2015 a înregistrat o creștere cu 19,0% datorită creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+27,9%), vânzărilor de produse nealimentare (+16,1%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+9,9%), spune INS.
În ceea ce privește seria ajustată în funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, a fost înregistrată o creștere cu 16,9%, în urma creșterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+26,2%), vânzărilor de produse nealimentare (+14,3%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+9,3%).
În martie 2016, comparativ cu martie 2015, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o creștere cu 19,3%, pe seria brută, ca urmare a creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+25,5%), vânzările de produse nealimentare (+16,6%) și la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+14,7%).
Potrivit INS, pe seria ajustată sezonier, în martie 2016 a fost înregistrată o creștere cu 18,5%, comparativ cu aceeași lună din anul precedent.
Sursa: Agerpres