Românii au alocat în acest an de Black Friday sume mai mari pentru cumpărături, astfel că valoarea medie a unei comenzi a urcat cu 70% față de evenimentul de anul trecut, la 850 de lei, căutând în special telefoane mobile, laptop-uri, televizoare si gadget-uri, potrivit datelor magazinului online de produse IT evoMAG.
“Înregistrăm o creștere de 70% a valorii medii a unei comenzi, în comparație cu cea de anul trecut de Black Friday. De asemenea, observăm că românii încep să cumpere produse cu o valoare mai mare, pe fondul creșterii nivelului de trai și a puterii de cumpărare”, a declarat directorul general al evoMAG, Mihai Pătrașcu.
Magazinul online a înregistrat vineri, până la ora 17:00, peste 10.000 de comenzi, fiind epuizat aproape jumătate (peste 45%) din stocul de produse alocat pentru Black Friday, scrie News.ro.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Totodată, peste 300.000 de persoane au intrat pe site-ul retailerului IT pentru a vedea produsele la reduceri.
Românii au fost interesați cel mai mult de telefoane mobile, acestea fiind urmate în topul preferințelor de laptopuri, televizoare și gadget-uri.
Dintre cei care au plasat vineri comenzi, 1.500 au optat pentru ridicarea produselor din showroom, iar 500 dintre acestea au fost deja preluate de către clienți.
Magazinul online de produse IT evoMAG, deținut de firma Evolution Prest Systems, a mizat pe vânzări de aproximativ 4,5 milioane de euro în perioada de Black Friday, în creștere cu 50% față de vânzările de anul trecut din cadrul aceluiași eveniment.
Black Friday - Vinerea Neagră - este ziua care urmează Zilei Recunoștinței în Statele Unite și care deschide sezonul de cumpărături de Crăciun.
Comercianții români au preluat acestă sărbătoare, care în acest an are loc în data de 18 noiembrie. Totuși, unii retaileri anunță reduceri și înainte sau după ziua evenimentului. Cele mai mari companii care oferă reduceri cu ocazia Black Friday în România sunt eMag.ro, evoMag, Elefant.ro, Flanco, Ikea sau Carrefour.
evoMAG a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 18,5 milioane de euro, iar magazinul online este vizitat zilnic de peste 60.000 de persoane.