Alertă în România: Apeluri false cu bani pierduți FOTO

Social   
Alertă în România: Apeluri false cu bani pierduți FOTO

Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează asupra unor apeluri false în care potențialele victime sunt apelate de atacatori care se prezintă ca angajați ai instituției.

Oferă servicii de recuperare a banilor pierduți în tentative de fraudă.

Urmărește-ne și pe Google News

"Utilizatorul primește un apel de la un număr de telefon aleatoriu, sau unul care pare a fi asociat Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC). În realitate, de cele mai multe ori, numărul afișat pe ecranul destinatarului nu este numărul real al apelantului. Atacatorii folosesc o tehnică numită spoofing, în care utilizează tehnologia Voice over IP (VoiceIP) pentru a suna victima, afișând informațiile de contact fără acordul instituției sau al persoanei fizice.

Este suficient să cunoască numărul de telefon sau alte detalii de contact ale victimei. Din acest motiv, aceste inițiative nu pot fi blocate la nivelul furnizorului de servicii telecom. În alte cazuri, atacatorii folosesc conturi de WhatsApp compromise, ori unele nou create, care au la imaginea de profil sigla DNSC și nume ale unor angajați DNSC", arată DNSC.

Răspunsul Ministerului Finanțelor referitor la cota redusă de TVA aplicabilă suplimentelor alimentare CITEȘTE ȘI Răspunsul Ministerului Finanțelor referitor la cota redusă de TVA aplicabilă suplimentelor alimentare

Atacul începe cu un apel de la o persoană care pretinde că este angajat al Directoratului. În realitate, în spatele apelurilor se află atacatori care se dau drept angajați DNSC.

Alertă în România: Apeluri false cu bani pierduți FOTO

DNSC reamintește că nicio autoritate nu va solicita niciodată utilizatorilor să furnizeze telefonic date personale, de autentificare, sau de carduri bancare, în urma unor apeluri efectuate de instituție.

"Verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau instituție, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil. Raportați mereu astfel de apeluri sau mesaje către organizația a cărei identitate este folosită în mod fraudulos (în acest caz DNSC) pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de inițiative frauduloase", sunt recomandările Directoratului.

"În cazul în care ați furnizat date de card, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau pnrisc.dnsc.ro)", mai spune DNSC.

viewscnt
Afla mai multe despre
dnsc
frauda