Consumatorii casnici și non-casnici de electricitate și gaze naturale care au decis să-și schimbe furnizorul se pot răzgândi în termen de 14 zile de la data transmiterii unei notificări valide către potențialul nou furnizor, precizează un proiect de ordin al Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Procesul de schimbare a furnizorului va fi sistat în două situații. Prima, dacă în termen de cel mult 14 zile de la data transmiterii unei notificări valide către noul furnizor, iar schimbarea furnizorului nu a devenit efectivă, clientul final revine asupra deciziei, prin transmiterea unei noi notificări către acesta.
Furnizorul nou va transmite notificarea la Operatorul de rețea și către furnizorul actual (cel vechi) în maximum o zi de la primirea acesteia de la clientul final.
A doua situație în care procesul de schimbare a furnizorului este sistată vizează primirea, pe parcursul derulării acestuia, de către operatorul de rețea a unei alte notificări de schimbare a furnizorului actual FA pentru același loc de consum, transmisă de alt furnizor decât noul furnizor. Cu alte cuvinte, când clientul final semnează două contracte de furnizare cu doi furnizori noi diferiți, caz în care pare a avea prioritate ultimul furnizor care informează operatorul de rețea.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Tranzacțiile cu terenuri agricole s-au prăbușit. Surprinzător, un român a cumpărat pământ de la un străin. HARTA pe județe cu suprafețele controlate de străiniNoul proiect de Procedură privind schimbarea furnizorului de energie electrică/gaze naturale de către clientul final reconfirmă dreptul clientului final de a-și schimba furnizorul în mod gratuit, cu respectarea condițiilor contractuale, în termen de 21 de zile de la data solicitării.
Totodată, actul normativ stabilește că schimbarea efectivă a furnizorului poate fi inițiată și executată numai dacă clientul final împuternicește furnizorul nou să efectueze toate demersurile pentru inițierea schimbării efective a furnizorului la locul său de consum și pentru denunțarea unilaterală a contractului de furnizare încheiat între clientul final și furnizorul actual.
În plus, operatorul de rețea va fi obligat să citească, în mod gratuit, indexul echipamentului de măsurare de la locul de consum al clientului final, în ziua în care are loc schimbarea efectivă a furnizorului.
Proiectul de ordin detaliază și modul de regularizare a plăților în termen de 42 de zile calendaristice după schimbarea furnizorului, în sensul că dacă decontul final de regularizare conține un sold pozitiv, clientul final are obligația să achite contravaloarea acesteia până la termenul scadent, iar în situația în care factura cu decontul final de regularizare conține un sold negativ, furnizorul actual are obligația să returneze clientului final suma datorată, în termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii acesteia.