Un număr de 225 de curse aeriene au înregistrat, în intervalul decembrie 2018 - 26 ianuarie 2019, incidente pe principalele patru aeroporturi din România, mai mult de trei sferturi dintre acestea aparținând companiilor de linie.
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup
Conform datelor centralizate, Tarom este compania aeriană pentru care au fost raportate cele mai multe zboruri cu probleme pe principalele patru aeroporturi din România (București, Cluj-Napoca, Timișoara și Iași), respectiv 86, aceasta fiind urmată de Lufthansa - cu 42 de incidente și Aeroflot, cu 12, relevă o analiză publicată, miercuri, de Flight Refund, arată Agerpres.
Pe lista companiilor low-cost care au avut zboruri cu probleme se află Wizz Air - cu 34 de asemenea cazuri, în primele două luni de iarnă.
Potrivit Regulamentului CE 261/2004, pasagerul este eligibil să primească despăgubiri în următoarele cazuri: dacă avionul a întârziat mai mult de 3 ore de la aterizare și dacă a fost informat de anularea cursei cu sub 14 zile până la oră sau data zborului, precum și dacă zborul a fost anulat în mod neașteptat.
De asemenea, pasagerul poate cere compensații dacă i s-a refuzat îmbarcarea, chiar și când s-a prezentat la poartă cu toate documentele de călătorie valabile și bagaje cu greutate corespunzătoare. Aceste situații se aplică pentru toate tipurile de zboruri, inclusiv chartere, cu mențiunea că zborul trebuie să decoleze de pe un aeroport UE sau, dacă zborul pleacă din afara Uniunii, acesta să fie operat de o companie din Uniune.
Potrivit sursei citate, în România, în primele două luni ale sezonului de iarnă, cele mai frecvente cauze ale zborurilor cu probleme au fost condițiile meteo nefavorabile.