DECIZIE Depunerea documentelor în fomat electronic la Registrul Comerțului - prelungită la 1 an după starea de alertă. Dispar obligații la înregistrarea firmelor

DECIZIE Depunerea documentelor în fomat electronic la Registrul Comerțului - prelungită la 1 an după starea de alertă. Dispar obligații la înregistrarea firmelor
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 29 iun 2021

Declarațiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare sau alte cereri vor putea avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică și vor putea fi transmise la oficiul Registrului Comerțului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poștă și curier, nu doar pe durata stării de alertă, ci și un an după încetarea acesteia, a decis Parlamentul, prin votul final al deputaților.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

De ce este important: În contextul pandemiei de Covid-19, Guvernul a decis în 2020 ca pe o perioadă de 6 luni de la data încetării stării de urgență, activitatea oficiului registrului comerțului să se deruleaze în principal prin mijloace electronice și prin corespondență. De asemenea, s-a stabilit că, pe aceeași perioadă, declarațiile pot fi transmise la oficiul Registrului Comerțului fără nicio altă formalitate, prin mijloace electronice, cu semnătura electronică sau prin servicii de poștă și curier. 

Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România CITEȘTE ȘI Cum au crescut olandezii de la FERM afacerile din România

În luna noiembrie, Guvernul a prelungit, prin ordonanță de urgență, cu încă 9 luni aceste măsuri, astfel încât acestea ar urma să expire la 14 august.

Acum, deputații au modificat prevederile acestei ordonanțe, stabilind că modul de lucru în relația cu Registrul Comerțului, cu documente în format electronic și corespondență, ”se aplică pe durata stării de alertă, precum și un an după încetarea acesteia”.

DECIZIE Regulile privind TVA la comerțul transfrontalier cu bunuri și servicii - schimbate. Guvernul promite costuri mai mici și mai puțină birocrație pentru comercianți CITEȘTE ȘI DECIZIE Regulile privind TVA la comerțul transfrontalier cu bunuri și servicii - schimbate. Guvernul promite costuri mai mici și mai puțină birocrație pentru comercianți

Deputații au eliminat, însă, în proiect și două cerințe prevăzute în Legea societăților cu privire la sediul social.

Astfel, a fost abrogată prevederea: ”La înmatricularea societății și la schimbarea sediului social se va prezenta la sediul oficiului registrului comerțului documentul care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social. După înregistrarea în registrul comerțului, oficiul registrului comerțului transmite documentul care atestă dreptul de folosință asupra spațiului cu destinație de sediu social la organul fiscal din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală în a cărui circumscripție se situează imobilul cu destinație de sediu social”. 

Aleșii au mai abrogat și prevederea că ”Informațiile privind calitatea de asociat unic și îndeplinirea condițiilor privind sediul social se înregistrează în registrul comerțului pe cheltuiala solicitantului”.

Guvernul se pregătește să schimbe procedura de autorizare a caselor de schimb valutar. Pentru capitalul social la înființare, de 350.000 lei, nu va mai trebui dovedită proveniența banilor CITEȘTE ȘI Guvernul se pregătește să schimbe procedura de autorizare a caselor de schimb valutar. Pentru capitalul social la înființare, de 350.000 lei, nu va mai trebui dovedită proveniența banilor

Un alt amendament reformulează o prevedere din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului și stabilește că: ”În vederea efectuării controlului de către autoritățile/instituțiile publice competente în domeniul autorizării funcționării și a verificării conformității celor declarate, oficiul registrului comerțului transmite acestora, pe cale electronică, informații din declarațiile-tip pe proprie răspundere cu privire la îndeplinirea condițiilor de funcționare/desfășurare a activității la sediul social/profesional și/sau sedii secundare sau, după caz, la terți, și datele de identificare a persoanelor înregistrate, în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării în registrul comerțului”.

viewscnt
Afla mai multe despre
registrul comerțului
decomente
format
electronic
relungire
stare
alerta
obligatii
inregistrare
eliminare