Finanțele anunță, din nou, că normele vor fi modificate, după ce au descoperit altă eroare la taxe locale

Finanțele anunță, din nou, că normele vor fi modificate, după ce au descoperit altă eroare la taxe locale
scris 12 feb 2016

Ministerul de Finanțe precizează că prevederile normelor Codului fiscal referitoare la impozitarea terenurilor nu trebuie să fie luate în calcul de autoritățile locale, arătând că pregătesc un act normativ cu modificări. Este al doilea anunț de acest fel făcut de minister, în ultimele două săptămâni, primul vizând taxarea locuințelor în care se află sedii de firme sau PFA.

Comunicatul informează că potrivit prevederilor Legii nr. 358/2015,  articolul 465,  alineatul (2) din Codul fiscal a fost completat cu alineatul (2^1), cu următorul cuprins: în cazul unui contribuabil care deține mai multe terenuri situate în intravilanul aceleiași unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale, suprafața de 400 m2 prevăzută la alin. (2) se calculează o singură dată, prin însumarea suprafețelor terenurilor, în ordine descrescătoare

“În consecință, exemplele de calcul a impozitului pe teren de la punctele 83 și 84 din Hotărârea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal nu vor fi luate în considerare de către autoritățile locale”, se arată în comunicatul care precizează că un proiect de modificare a normelor este în curs de elaborare, dar fără a da un termen până la are actul normativ va fi gata.

În urmă cu două săptămâni, secretarul de stat Gabriel Biriș declara că normele vor fi modificate pentru a se clarifica impozitarea clădirilor mixte, utilizate atât ca locuințe, cât și ca sedii ale firmelor și ale PFA.

Prin norme, ar urma să se precizeze că impozitul este ca pentru clădiri rezidențiale chiar dacă la sediu se desfășoară activitate economică, dar nu se deduc cheltuielile cu utilitățile.

PFA și firmele de apartament trebuie să se înregistreze și să aducă documente pentru a li se stabili taxele locale CITEȘTE ȘI PFA și firmele de apartament trebuie să se înregistreze și să aducă documente pentru a li se stabili taxele locale

Legislația în vigoare prevede că impozitul este rezidențial dacă nu se desfășoară activitate și nerezidențial dacă se desfășoară activitate și se deduc cheltuielile cu utilitățile. Secretarul de stat a spus că intenția legiutorului este ca diferențierea rezidențial/nerezidențial, în cazul clădirilor mixte, să se facă în funcție de deducerea/nededucerea utilităților.

Între timp, direcțiile de taxe locale solicită celor care declară sedii în locuință să dovedească, prin depunerea unor certificate constatatoare de la registrul comerțului, că nu au activitate la sediu sau că au puncte de lucru în alte spații, pentru a le stabili impozitul rezidențial.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
taxe locale
pfa
sediu social
norme
cod fiscal