Startup-ul local Smart Touch Technologies, care a dezvoltat o soluție de automatizare a fluxurilor de informații dintre companii și de procesare a acestora cu ajutorul inteligenței artificiale, începe extinderea internațională începând cu ianuarie 2024.
„Noi practic am ieșit public cu produsul pe care îl avem undeva la jumătate lui august anul trecut. Deci noi suntem pe piață cam de un an de zile, iar timp de doi ani de zile am calibrat, testat și dezvoltat soluția pe care o avem acum.
Ne adresăm tuturor companiilor care au nevoie să-și automatizeze, să-și eficientizeze procesele interne. În acest moment clienții noștri sunt din domenii precum transporturi, logistică, retail, contabilitate și poate ceva tangențial pe partea de import-export”, spune, la emisiunea Antreprenor de România de la PROFIT NEWS TV, Octavian Radu, co-fondator Smart Touch Technologies.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Începând cu ianuarie 2024, startup-ul se va extinde și către Europa de Vest.
„Pe plan local am validat soluția, am văzut că clienți, creștere, iar acum pasul normal și firesc în scalarea unui business este acela de a ieși în afară, în special în Europa de Vest și în SUA. Asta vine cu foarte multe provocări pe partea de marketing, vânzări, scalabilitate a produsului, pe parte de înțelegere a pieței pe care intri, mai ales că fiecare piață are câte un specific. Dar suntem pregătiți”, mai spune acesta.
El adaugă și că pentru a scala businessul atât local, cât și internațional, partea de marketing e foarte importantă.
„Nu te poți baza doar pe faptul că ai un produs foarte bun și asta îl va face să se vândă singur. Nu o să funcționeze așa”, subliniază el.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Antreprenor de România – Anca Morariu, fondator Forever Lash: Vrem să ne extindem la nivel internațional. Vrem să implementăm rețele de automate de gene falseOctavian Radu afirmă și că o mare provocare pentru companie este „explozia de AI”.
„Tot mai multe companii încep să folosească partea de AI, iar toate componentele hardware pe care rulează aceste AI-uri s-au scumpit. O provocare e de a optimiza și la noi resursele astfel încât pe aceleași hardware să încercăm să livrăm cât mai multă valoare clienților noștri. Partea de scumpire din cauza acestui trend e un lucru care ne afectează și ne schimbă puțin planurile de a scala”, mai spune acesta.
O altă provocare, continuă el, este lipsa de predictibilitate în ceea ce privește fiscalitatea.
„E o discuție foarte mare pe tema de e-Factura. Avem deja o soluție care procesează inteligent atât informațiile venite din sistem de la ANAF împreună cu documente justificative, dar în continuare nu există o claritate foarte mare de cum se va aplica și cum va funcționa de la 1 ianuarie”, precizează Octavian Radu.