Carrefour negociază vânzarea operațiunilor sale din Taiwan

Carrefour negociază vânzarea operațiunilor sale din Taiwan
scris 22 mar 2022

Grupul francez de distribuție Carrefour SA este într-o fază avansată a discuțiilor privind vânzarea pachetului majoritar de acțiuni la operațiunile sale din Taiwan către partenerul local minoritar Uni-President Enterprises Corp., au declarat pentru Bloomberg surse din apropierea acestui dosar.

Potrivit surselor, conglomeratul alimentar taiwanez Uni-President, care are drept de preemițiune asupra pachetului de 60% din acțiunile subsidiarei din Taiwan a grupului francez Carrefour, și firma europeană discută detaliile unei posibile tranzacții, iar un acord ar putea fi anunțat în săptămânile următoare. Sursele adaugă însă că discuțiile continuă și nu a fost luată o decizie finală iar alți ofertanți sunt și ei interesați în aceste active, scrie Agerpres.

Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani CITEȘTE ȘI Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani

"Abordăm această chestiune ca la carte. La momentul adecvat, toată lumea va fi informată", a declarat la începutul acestei luni președintele Uni-President, Lo Chih-Hsien, atunci când a fost întrebat despre o posibilă tranzacție.

Carrefour analizează încă de anul trecut o posibilă vânzare a subsidiarei sale din Taiwan și a primit dovezi de interes din partea fondurilor Carlyle Group Inc., CVC Capital Partners și a conglomeratului taiwanez Far Eastern Group. Potrivit surselor, operațiunile din Taiwan ale Carrefour ar putea fi evaluate la cel puțin 1,9 miliarde de dolari.

Carrefour a deschis primul magazin din Taiwan în 1989, la doi ani după ce a înființat un joint venture cu firma locală Uni-President. Între timp compania s-a extins la peste 320 de magazine iar Uni-President deține în prezent aproximativ 40% din acțiunile subsidiarei Carrefour din Taiwan.

Grupul francez Carrefour și-a restructurat în ultimii ani activele din întreaga lume. În 2019, grupul francez a vândut un pachet de 80% din acțiunile diviziei sale din China pentru 698 milioane de dolari către retailerul local Suning.com Co.

Grupul Carrefour are aproximativ 13.000 de magazine în peste 30 de țări. Carrefour a încheiat anul 2021 cu 43 de hipermarketuri pe piața din România.

viewscnt
Afla mai multe despre
carrefour
taiwan