Grupul francez de distribuție Carrefour SA este într-o fază avansată a discuțiilor privind vânzarea pachetului majoritar de acțiuni la operațiunile sale din Taiwan către partenerul local minoritar Uni-President Enterprises Corp., au declarat pentru Bloomberg surse din apropierea acestui dosar.
Potrivit surselor, conglomeratul alimentar taiwanez Uni-President, care are drept de preemițiune asupra pachetului de 60% din acțiunile subsidiarei din Taiwan a grupului francez Carrefour, și firma europeană discută detaliile unei posibile tranzacții, iar un acord ar putea fi anunțat în săptămânile următoare. Sursele adaugă însă că discuțiile continuă și nu a fost luată o decizie finală iar alți ofertanți sunt și ei interesați în aceste active, scrie Agerpres.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
"Abordăm această chestiune ca la carte. La momentul adecvat, toată lumea va fi informată", a declarat la începutul acestei luni președintele Uni-President, Lo Chih-Hsien, atunci când a fost întrebat despre o posibilă tranzacție.
Carrefour analizează încă de anul trecut o posibilă vânzare a subsidiarei sale din Taiwan și a primit dovezi de interes din partea fondurilor Carlyle Group Inc., CVC Capital Partners și a conglomeratului taiwanez Far Eastern Group. Potrivit surselor, operațiunile din Taiwan ale Carrefour ar putea fi evaluate la cel puțin 1,9 miliarde de dolari.
Carrefour a deschis primul magazin din Taiwan în 1989, la doi ani după ce a înființat un joint venture cu firma locală Uni-President. Între timp compania s-a extins la peste 320 de magazine iar Uni-President deține în prezent aproximativ 40% din acțiunile subsidiarei Carrefour din Taiwan.
Grupul francez Carrefour și-a restructurat în ultimii ani activele din întreaga lume. În 2019, grupul francez a vândut un pachet de 80% din acțiunile diviziei sale din China pentru 698 milioane de dolari către retailerul local Suning.com Co.
Grupul Carrefour are aproximativ 13.000 de magazine în peste 30 de țări. Carrefour a încheiat anul 2021 cu 43 de hipermarketuri pe piața din România.