Explozie a vânzărilor de ceasuri de lux second-hand

Explozie a vânzărilor de ceasuri de lux second-hand
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 oct 2022

Segmentul second-hand al pieței de ceasuri de lux va înregistra o creștere de 75% până la finele acestui deceniu și va reprezenta aproape jumătate din piața totală, datorită tinerilor cumpărători care vor alimenta această tendință, arată un studiu realizat de firma de consultanță Deloitte, transmite Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Vânzările anuale de ceasuri de lux second-hand vor urca până la 35 de miliarde de franci (35 de miliarde de dolari) în 2030, de la 20 de miliarde de franci în prezent, susține firma de consultanță, informează Agerpres.

Europa pregătește centrale electrice plutitoare pentru a-și crește producția în timpul iernii CITEȘTE ȘI Europa pregătește centrale electrice plutitoare pentru a-și crește producția în timpul iernii

Potrivit sursei citate, acest boom al vânzărilor de ceasuri de lux second-hand a făcut ca unii producători de ceasuri, precum Richemont, să se extindă pe acest segment prin achiziționarea platformei online pentru ceasuri second-hand Watchfinder.

Specialiștii se așteaptă ca și alte branduri să își lanseze propriile lor canale de vânzări pe piața secundară.

În plus, Deloitte prognozează că toate marile platforme pentru vânzarea de ceasuri de lux second-hand, inclusiv Chrono24, Subdial, Watchbox și Hodinkee, vor continua să se extindă.

,,Potențialul de creștere pentru piața second-hand este enorm", susține Karine Szegedi, director la Deloitte Switzerland.

Studiul scoate în evidență și o accelerare a tendințelor care în prezent influențează industria elvețiană de orologerie și piața mondială a ceasurilor de lux.

De asemenea, studiul prognozează o explozie a numărului de ceasuri vândute online comparativ cu magazinele tradiționale, o continuare a migrației mărcilor spre produse mai scumpe și o piață care este susținută de consumatorii tineri care văd ceasurile de lux drept investiții.

Interesul în ceasurile de lux a crescut puternic în pandemie, când consumatorii casnici, care aveau lichidități necheltuite pentru că nu puteau să călătorească sau să ia masa la restaurant, au început să caute online ceasuri de lux.

În aceste condiții, prețurile pentru ceasuri second-hand de marcă precum Rolex, Patek Philippe și Audemars Piguet au atins valori record pentru ca începând din aprilie să scadă, odată cu diminuarea valorii criptomonedelor și scăderii piețelor bursiere.

Indexul Subdial50, care urmărește prețurile de pe piața mondială pentru 50 din cele mai tranzacționate ceasuri de lux, a scăzut cu 18% în ultimele șase luni.

Cu toate acestea, analiștii de la Deloitte sunt de părere că scăderea prețurilor nu înseamnă că piața second-hand a ceasurilor de lux se contractă.

ULTIMA ORĂ Gigantul francez Tereos confirmă fermierii români: Avem un acord de principiu, le vindem lor fabrica de zahăr din Luduș CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Gigantul francez Tereos confirmă fermierii români: Avem un acord de principiu, le vindem lor fabrica de zahăr din Luduș

Cumpărătorii tineri din Generația Z și Milenials sunt cei mai probabili să cumpere ceasuri de lux second-hand, deoarece se simt mai confortabili cu achiziționarea online de obiecte care au aparținut altcuiva și caută prețuri mai mici, arată raportul Deloitte.

Aproape jumătate dintre mileniali spun că este posibil să cumpere un ceas second-hand anul viitor, comparativ cu doar 12% în cazul reprezentanților generației Baby Boomers.

,,Audiența noastră este mult mai diferită decât ai putea presupune că este un cumpărător tradițional al unui ceas de lux. Sunt mai tineri, cumpără și vând ceasuri mult mai des și sunt interesați ceasurile second-hand", spune Ben Clymer, fondatorul platformei online de vânzări și știri despre ceasuri Hodinkee.

viewscnt
Afla mai multe despre
ceasuri de lux
second-hand