Google vrea să fie (și) mai vizibil pe telefoanele Samsung

Google vrea să fie (și) mai vizibil pe telefoanele Samsung
Liviu Mihai
Liviu Mihai
scris 29 iul 2020

Google și Samsung negociază o înțelegere prin care compania americană va plăti pentru o vizibilitate mai mare a serviciilor și aplicațiilor sale pe smartphone-urile producătorului coreean.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Surse anonime, citate de Bloomberg, susțin că Google și Samsung poartă în prezent negocieri în ceea ce privește serviciile și aplicațiile Google instalate pe smartphone-urile Samsung. Google vrea ca serviciile sale să fie mai vizibile, iar Samsung vrea bani.

În centrul discuției, alături de celelalte produse Google, se află Google Search, Google Assistant și Play Store. Gigantul american insistă ca acestea, în mod special, să fie scoase în față de Samsung pe telefoanele pe care le vinde.

Google construiește un nou cablu submarin care va lega Europa de Statele Unite CITEȘTE ȘI Google construiește un nou cablu submarin care va lega Europa de Statele Unite

Pentru Samsung, în ciuda declarațiilor oficialilor, care susțin că producătorul coreean pune în continuare accent pe propriul ecosistem, înțelegea cu Google înseamnă, automat, că va trece un pas în spate propriile sale servicii, precum magazinul de aplicații și asistentul Bixby, care oricum este departe în urma concurenței.

Pandemia, care a dus la scăderea vânzărilor de smartphone-uri, a pus Samsung în poziția de a căuta surse alternative de finanțare, precum acest potențial deal cu Google.

După aproape 300 milioane de telefoane vândute anul trecut, Samsung a livrat doar 58 milioane de unități în primul trimestru al acestui an, conform IDC.

Google, de cealaltă parte, caută în continuare să-și extindă baza de utilizatori cărora să le afișeze reclame pe baza informațiilor personale ale acestora. În fiecare an, Google plătește Apple miliarde de dolari pentru ca motorul său de căutare să fie setat ca implicit în versiunea mobilă a browser-ului Safari.

Gigantul american are o relație complicată cu producătorii de smartphone-uri cu Android, cărora le impune să preinstaleze aplicațiile Google. Cu unii dintre aceștia, Google împarte veniturile din publicitate.

Valoarea înțelegerii nu se cunoaște în acest moment. Ținând, însă, cont că de faptul că Samsung încă este cel mai important producător de smartphone-uri cu Android și că flagship-urile acestuia aduc serviciile Google la îndemâna unor utilizatori cu venituri mai mari, nu este exclus să fie vorba de o sumă foarte mare.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
samsung
smartphone
android