ADAC dă peste cap toate calculele: Dacia Bigster are cele mai reduse costuri de utilizare din segment, mai mici decât mașinile electrice și decât Duster

Este cunoscut faptul că mașinile Dacia au costuri de utilizare pe durata vieții mai mici decât ale oricărui alt concurent de pe piață, dar cele mai noi analize făcute de ADAC arată că Bigster depășește chiar și mașinile electrice la acest capitol.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
ADAC dă peste cap toate calculele: Dacia Bigster are cele mai reduse costuri de utilizare din segment, mai mici decât mașinile electrice și decât Duster

Prețul pe fiecare kilometru de utilizare pentru cel mai nou model de la Dacia, SUV-ul Bigster, este chiar mai mic decât cel al lui Duster și este mult mai redus decât cel al unor modele electrice din segmentul mediu al SUV-urilor, după cum reiese din analiza de costuri făcută de ADAC, echivalentul ACR din Germania. Performanța este posibilă într-o combinație ideală de versiune și motorizare.

Studiul este realizat anual, pe segmente, și include toate costurile necesare utilizării unui vehicul, de la cel de carburant sau energie electrică, până la taxe și impozite.

Primele imagini-spion cu viitorul Audi RS6 Sedan FOTO CITEȘTE ȘI Primele imagini-spion cu viitorul Audi RS6 Sedan FOTO

Mașinile analizate sunt evaluate la o utilizare de cinci ani, cu o medie de 15.000 de kilometri anual, adică 75.000 km în total. Costurile de amortizare iau în calcul diferența dintre prețul de achiziție și cel de revânzare, împărțită la numărul de luni și, respectiv, la numărul de kilometri. Asigurările (RCA plus CASCO), schimbul de ulei, anvelopele, spălătoria sunt de asemenea costuri de utilizare pe parcursul celor cinci ani luate în calcul.

Anul acesta, cele mai ieftine mașini de utilizat sunt Dacia Spring, cu 35,4 eurocenți per kilometru, Toyota Aygo X 1.0, cu 40,5 eurocenți, și Dacia Bigster, cu 42,2 eurocenți pe kilometru. Dacia Duster se află pe locul 4, cu doar 44,4 eurocenți. Este important, însă, faptul că Bigster și Duster sunt mașini mari, din segmentele B-SUV și C-SUV, unde costurile celorlalte modele sunt cu mult mai mari.

Pentru Bigster, avantajul este uriaș în segmentul său, acolo unde avem pe locul al doilea Citroen C5 Aircross cu 60,6 eurocenți pe kilometru, iar pe locul al treilea Tesla Model Y, cu 64,4 euro pe kilometru. Alte șapte modele electrice din segment, printre care Skoda Enyaq, Ford Explorer sau Ford Capri, au costuri reduse de utilizare, datorită cheltuielilor mici cu energia și cu întreținerea în service. Versiunea Dacia Bigster aflată pe primul loc în segmentul SUV-urilor medii este cea echipată cu motorul hybrid și GPL.

Noul diesel, românii au ales: Mașinile hibrid au cucerit jumătate din piața auto din România. Hibridele înlocuiesc vechile mașini cu motorină, poluante și zgomotoase CITEȘTE ȘI Noul diesel, românii au ales: Mașinile hibrid au cucerit jumătate din piața auto din România. Hibridele înlocuiesc vechile mașini cu motorină, poluante și zgomotoase

Pe baza cifrelor afișate de ADAC, putem calcula un cost total pe durata a cinci ani de 31.650 euro, format din cheltuielile enumerate mai sus, care înseamnă 527 euro lunar. Detaliat, principalele cheltuieli ale deținătorilor modelului Bigster (la prețurile de Germania) sunt 147 euro costuri fixe, 65 de euro lunar costuri de service și cu anvelopele, 115 euro cheltuieli lunare de exploatare (carburant în special, care la acest model este GPL) și 199 de euro cheltuieli de amortizare.

Un impact major asupra acestor cheltuieli îl are amortizarea, adică diferența dintre prețul de achiziți și prețul de revânzare după cinci ani. Conform calculului ADAC, din prețul de achiziție, care în Germania este de 23.990 euro, proprietarul mai obține după cinci ani 12.050 de euro (valoarea reziduală) prin vânzarea mașinii sale, diferența de 11.940 de euro reprezentând deprecierea sau costul real de utilizare.

Conform analizei ADAC, o Tesla Model Y care a costat 39.990 euro la achiziție, are un cost lunar de 804 euro, iar un VW ID.4 va costa proprietarul 844 euro lunar. Pentru comparație, Dacia Spring, cea mai ieftin de utilizat mașină din Europa, va genera un cost de 442 euro lunar.

SUV-ul Dacia Duster, care are cheltuieli mai mari cu 2,2 euro pe kilometru față de Bigster, generează cheltuieli de 554 euro lunar, de la achiziție și până la revânzare, la finalul a cinci ani, dar versiunea aflată pe primul loc în segmentul său este cea echipată cu motor full-hybrid de 145 CP. Diferența de cost este dată în special de prețul benzinei, față de cel al GPL.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0889 +0.0030+0.06 %
1 USD4.3980 +0.0074+0.17 %
1 GBP5.7655 -0.0067-0.12 %
1 CHF5.4787 -0.0297-0.54 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite