Renault va extinde serviciul de car-sharing Zity pe fondul exploziei cererii după carantină

Renault va extinde serviciul de car-sharing Zity pe fondul exploziei cererii după carantină
scris 17 iun 2021

Constructorul auto francez Renault SA se pregătește să introducă serviciul său de car-sharing Zity, care în prezent este disponibil doar în Paris și Madrid, într-un alt mare oraș european, pe fondul exploziei cererii pentru închirieri de vehicule odată cu relaxarea restricțiilor de călătorie, transmite Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

"A repornit foarte, foarte bine. Imediat ce a fost ridicată carantina a avut loc o explozie de activitate", a declarat directorul general adjunct de la Renault, Clotilde Delbos, într-un interviu acordat miercuri pentru Bloomberg.

Serviciul de car-sharing Zity are aproximativ 435.000 de utilizatori în capitalele Franței și Spaniei și de asemenea este cea mai vizibilă parte a pariului făcut de Renault pe viitorul mobilității partajate. Directorul general de la Renault, Luca de Meo, mizează pe așa-numitul brand Mobilize care ar urma să fie responsabil pentru o cincime din veniturile anuale ale companiei la finele acestui deceniu.

Renault analizează de asemenea oferirea de servicii Mobilize în Maroc, Rusia și Turcia, precum și China, a spus Clotilde Delbos, care a refuzat însă să precizeze care este noul oraș european unde va fi introdus serviciul de car-sharing. Pe lângă serviciile de car-sharing, brandul Mobilize regrupează operațiunile de încărcare și stocare de energie pe baterii precum și reciclarea de autoturisme.

Această căutare de noi domenii de afaceri vine într-un context în care Renault are probleme cu dependența sa de piața europeană și competiția acerbă pe segmentul vehiculelor de masă. La aproape un an după ce a fost numit CEO la Renault, Luca de Meo, este presat să îmbunătățească marjele de profit, să reducă costurile și personalul.

Miercuri, Renault a dezvăluit mai multe concepte de vehicule care vor face parte din noua linie de modele electrice dezvoltate de Mobilize și care vor fi disponibile pentru serviciul de car-sharing începând din 2023. Cel mai mic este modelul Duo, un model cu două locuri, în timp ce Bento și Hippo sunt două modele de automobile electrice mai mari. Delbos a spus că Renault mizează pe serviciile poștale, artizani și retaileri online drept clienți pentru aceste vehicule electrice.

În 2020, Grupul Renault, proprietarul Dacia, a raportat pierderi record de opt milliarde de euro în condițiile în care veniturile grupului au scăzut cu 21,7%, până la 43,474 miliarde de dolari, iar numărul de autovehicule vândute a scăzut cu 21,3% până la 2,95 milioane de unități.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 și relansată în 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
zity