Demisionar din funcția de CEO al Stellantis într-un moment dificil pentru companie și retras în țara natală, Portugalia, unde se ocupă de propria fermă și investește în diverse afaceri, Carlos Tavares spune că numirea lui Antonio Filosa în funcția de CEO al Stellantis „este o decizie logică”. El nu regretă faptul că a plecat din fruntea companiei, dar regretă disputele cu dealerii americani.
Reducerile de costuri care aveau ca scop echilibrarea situației financiare a companiei într-un an cu mari provocări pentru industria auto au fost, în esență, principalul motiv pentru care Carlos Tavares a ajuns să aibă „o discuție matură” cu președintele companiei, John Elkan. La finalul acestei întâlniri, Tavares a demisionat și a deschis drumul pentru un nou șef. „Este o alegere logică și credibilă. Sper că va fi susținut de consiliul de administrație”, susține Tavares într-un interviu acordat Bloomberg, chiar în Portugalia, acolo unde acum produce vin de Porto și se plimbă zilnic.

„Nu am nimic împotriva nimănui”, rememorează Tavares conflictele din trecut. „Nici măcar împotriva celor care mi-au făcut viața mai grea” spune fostul șef al Stellantis. „La un moment dat, există o răscruce și cineva decide că e timpul să se despartă. E în regulă.”
La 66 de ani, Tavares recunoaște că există „tone de lucruri” pe care le-ar fi putut face diferit, dar își asumă responsabilitatea pentru faptul că nu a reușit să-i convingă pe dealerii americani să-l susțină. „Multe lucruri ar fi putut fi făcute diferit, dar asta nu contează. Compania este profitabilă.”
Carlos Tavares este optimist și în legătură cu tarifele, despre care spune că „nu vor dura”, dar este în schimb pesimist în legătură cu condițiile grele din piață, de aceea se așteaptă la mai multe fuziuni între producătorii europeni. „Acest lucru se va întâmpla deoarece companiile vor avea probleme”, a spus Tavares, dar nu a menționat niciun nume de companie. A explicat în schimbă că va fi nevoie de eforturi pentru ca europenii să poată concura la preț cu chinezii.

Fostul CEO al Stellantis a mărturisit că a primit mai multe oferte de angajare, de când a demisionat, de la producători auto din Asia, dar le-a refuzat, pentru că și-a dorit să se întoarcă în Portugalia.
„Mi-au trebuit 45 de ani ca să înțeleg că e mai bine să lucrezi pentru tine decât pentru altcineva”, a mai spus Tavares. „Prietenii îmi spun că am făcut bine că am plecat la momentul potrivit.”
Își folosește timpul liber pentru plimbări zilnice, pentru curse de mașini și pentru a se ocupa de investițiile personale, în care a băgat o parte din cei 40 de milioane încasați doar în ultimul an, la care se adaugă alte circa 60 de milioane din anii anteriori, și asta doar la Stellantis. Hoteluri, ferma, aeronautică, sănătate, inteligență artificială și modă sunt domeniile în care a investit sau urmează să investească.
„Înainte făceam doisprezece lucruri pe zi”, a concluzionat Tavares. „Acum fac cinci. Dar le fac într-un mod mai profund. Și îmi place mai mult decât înainte.”