Mai multe zeci de incidente cu vehicule care au fost implicate în accidente și care au pus în pericol viața pasagerilor din cauza dificultății de deschidere a ușilor cu comandă electrică au determinat autoritățile din China să schimbe legislația și să oblige producătorii să elimine mânerele încorporate în ușă și să ofere posibilitatea deschiderii mecanice la uși.
Discuția pe această temă s-a desfășurat și în SUA, unde unii clienți Tesla au sesizat autoritatea pentru transport NHTSA faptul că sistemul de acționare a ușilor, prin apăsarea unui buton electric, nu permite o deschidere în siguranță și rapidă în cazul unor accidente. De altfel, o investigație a autorităților americane vizează exact acest aspect, al siguranței sistemului de acționare a ușilor.
Din aceste motive, Tesla va schimba mânerele, proiectul fiind confirmat de designerul șef al companiei, Franz von Holzhausen. Acesta a explicat într-un podcast Bloomberg că vor fi integrate mecanismele de deschidere electric și mecanic, pentru a fi ușor de acționat în situații de panică.
Studiile efectuate pe mai multe modele de mașini au arătat că mânerele ascunse, acționate exclusiv electric, nu reprezintă o amenințare la adresa coeficientului aerodinamic al vehiculelor, dar reprezintă un potenițial pericol, în situațiile în care este nevoie de deschiderea ușilor din exterior și în cele în care sistemul de acționare nu mai primește curent electric.

Acest mecanism aparent inovator face parte din lista lungă de schimbări pe care constructorii de mașini din China le-au adus vehiculelor pentru a le face mai atrăgătoare. Pe lista inovațiilor se mai înscrie eliminarea butoanelor fizice, analoage, care a fost puternic criticată de clienți și care va fi, cel puțin parțial, anulată. Unul dintre motive este cel legat de faptul că distrage atenția șoferului de la drum atunci când este nevoit să caute în meniul sistemului de infotainment comenzile aerului condiționat sau, cum este cazul la Tesla, să acționeze semnalizatorul prin apăsarea unor butoane electrice.
În Europa, există de asemenea discuții la nivel de autorități de reglementare pentru introducerea unor noi standarde de siguranță în sistemele de acționare a instrumentelor de bază ale vehiculelor, la momentul omologării, astfel încât să fie eliminate toate riscurile de distragere a atenției șoferului.