Veneția intenționează să înceapă o campanie destinată descurajării turismului ieftin. Cu prilejul unei vizite, o familie a întins o față de masă pe o fântână istorică pentru a servi mâncarea adusă de acasă

Veneția intenționează să înceapă o campanie destinată descurajării turismului ieftin. Cu prilejul unei vizite, o familie a întins o față de masă pe o fântână istorică pentru a servi mâncarea adusă de acasă
scris 29 iun 2022

Cu prilejul unei vizite recente la Veneția, o familie a întins o față de masă pe o fântână istorică pentru a servi mâncarea adusă de acasă, o alternativă ieftină la a lua masa la un restaurant, însă autoritățile locale nu vor să audă de așa ceva, transmite Bloomberg.

"Au primit o amendă consistentă", spune Simone Venturini, un consilier local care conduce o inițiativă destinată reorientării industriei turistice locale dinspre cantitate spre calitate, scrie Agerpres.

PROFIT NEWS TV Călin Bichir, Director General Acvatot: Au fost niște factori cumulativi care au dus la creșterea prețurilor materialelor de construcții. Dar nu trebuie să faci rabat de la calitatea forței de muncă CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Călin Bichir, Director General Acvatot: Au fost niște factori cumulativi care au dus la creșterea prețurilor materialelor de construcții. Dar nu trebuie să faci rabat de la calitatea forței de muncă

Amenda aplicată celor care au avut ideea neinspirată a picnicului la fântâna istorică face parte dintr-un efort mai amplu destinat descurajării acelor turiști care aglomerează străzile și pun presiuni asupra infrastructurii orașului, dar oferă foarte puțin economiei locale, respectiv turiștii de o zi.

Autoritățile din Veneția au decis că atunci când peste 40.000 de oameni ajung pentru o zi în orașul lagunelor pentru a-și face un selfi pe podul Rialto sau prin piața San Marco, aceștia fac mai mult rău decât bine.

Pentru a-i descuraja pe turiștii ieftini, Veneția intenționează să le perceapă călătorilor "de o zi" o taxă de 3 până la 10 euro pentru a avea acces în oraș, începând din ianuarie. Chiar dacă oficialii nu au pus încă la punct detaliile finale, inclusiv modul de taxare și cum va fi pus în aplicare, zona avută în vedere vor fi incluse locurile populare din oraș precum Canal Grande dar și insulele periferice precum Lido, Murano și Torcello.

Însă există și venețieni care se opun acestei idei. Unii proprietari de magazine se tem că restricționarea accesului va trimite un semnal greșit și este în contradicție cu istoria Veneției de centru comercial.

"Obiectivul măsurii nu este de a face bani ci de a proteja Veneția. Orașul cu vulnerabilitățile sale nu este adecvat pentru turismul de tip 'fast food'", susține Simone Venturini.

După doi ani de pandemie, splendoarea canalelor Veneției este din nou la mare căutare, astfel că în weekend-ul de Paște aproximativ 120.000 de persoane au vizitat orașul. Însă oficialii orașului și mulți proprietari de magazine vor să se asigure că revenirea este una sustenabilă.

"Semnificația călătoriilor s-a schimbat radical de-a lungul anilor", devenind o listă de locuri care trebuie bifată, spune Giuliana Longo, proprietara unui magazin din apropiere de Podul Rialto. Giuliana Longo sprijină ideea unei taxe de intrare dar consideră că edilii trebuie să se asigure că banii vor fi utilizați în scopuri precise, precum prezervare sau atenuarea efectelor asupra mediului.

Alți localnici nu sunt atât de favorabili la ideea unei taxe de intrare. Ernesto Pancin, directorul unei asociații a proprietarilor de baruri și restaurante, crede că administrația nu ar trebui să introducă restricții pentru accesul în centrul istoric al orașului ci să îi încurajeze pe călătorii "de o zi" să exploreze și zonele mai puțin cunoscute ale orașului.

Descurajarea călătorilor "de o zi" seamănă cu eforturile edililor din Amsterdam de a limita turismul de tip sex-and-drugs pe măsură ce destinațiile turistice populare din Europa își dau seama că nu toți vizitatorii sunt bineveniți.

viewscnt
Afla mai multe despre
veneția
turism