Xpeng și-a anunțat intrarea pe piețele din Austria, Elveția, Ungaria, Slovenia și Croația, mutare prin care își extinde prezența în 22 de țări de pe continent.
Anterior, compania a încheiat parteneriate pentru vânzarea modelelor sale în Belgia, Republica Cehă, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Islanda, Irlanda, Luxemburg, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Slovacia, Spania, Suedia și Regatul Unit.
Rețeaua internațională de vânzări includea 30 de țări la finele anului trecut, numărul acestora fiind preconizat să depășească 60 până la începutul anului viitor.

“Pe viitor, Xpeng va continua să își consolideze prezența în Europa, redefinind experiența de condus cu tehnologie inteligentă și permițând mai multor utilizatori să experimenteze excelența «Made in China»”, potrivit companiei.
În cadrul extinderii pe cele 5 piețe anunțate acum, Xpeng a încheiat un parteneriat cu furnizorul european de servicii de mobilitate Hedin Group pentru vânzarea SUV-urilor sale G6 și G9 în Elveția începând din acest an, urmate de P7+ în prima jumătate a anului 2026, scrie CnEVPost.
Între timp, cele șapte locații existente ale Hedin din Elveția vor fi modernizate și transformate în centre de vânzări și service sub marca Xpeng.
În Austria, Xpeng va replica strategia implementată în Germania și își va construi propria rețea de dealeri autorizați. Vânzările vor începe în octombrie cu zece locații-cheie, precum Viena, Salzburg, Graz și Klagenfurt, numărul acestora urmând să crească la 20 în 2026.
Operațiunile din Ungaria, Slovenia și Croația vor fi gestionate printrun joint-venture cu AutoWallis și grupul portughez Salvador Caetano. Xpeng își propune să utilizeze resursele și structurile existente ale partenerilor europeni, pentru a stabili o rețea extinsă de vânzări și service în cele trei țări.

Totodată, compania a anunțat că va deschide magazine pop-up simultan în Budapesta, Ljubljana și Zagreb în această toamnă, unde va etala modele precum G6 și G9.
Xpeng și-a intensificat eforturile de extindere în străinătate în ultimii doi ani, cu ținta ca piețele externe să contribuie cu jumătate la vânzările sale în următorul deceniu.
În primele opt luni ale acestui an, Xpeng a livrat peste 24.702 vehicule în străinătate, marcând o creștere de peste 137% față de anul precedent.
Compania își dezvoltă și producția localizată în străinătate. Fabrica sa din Indonezia a livrat, în iulie, primul model X9 MPV, în timp ce fabrica din Austria, prima din Europa, dezvoltată în parteneriat cu Magna, a produs primul lot de SUV-uri Xpeng G6 și G9 luna aceasta.