Producătorul de componente pentru industria auto Magna, care are în Austria o fabrică în care asamblează mașini pentru diverși constructori auto, sub licență, a confirmat oficial că a semnat contractul de producție cu prima companie din China și va produce mașinile acesteia în foarte scurt timp.
Prima marcă din China care va produce mașini în Europa nu va fi nici BYD, nici GAC, ci Xpeng, conform informațiilor oficiale transmise de Magna Steyr, divizie a grupului Magna International. Xpeng a alocat uzinei austriece deținute de Magna două modele electrice, iar producția va începe în acest trimestru.
„Marchează o colaborare pe termen lung pentru viitoare modele”, mai spune Magna, care are contracte de foarte mulți ani cu constructorii auto din China, pentru servicii de inginerie și chiar de producție și asamblare, în alte regiuni ale lumii.

Președintele Magna Complete Vehicles, divizia care se ocupă de asamblarea de autovehicule, confirmă că Xpeng este prima marcă chineză care va produce în Europa.
„Suntem încântați să colaborăm cu XPENG, marcând o etapă importantă ca primul nostru partener OEM chinez aici, în Europa”, spune Roland Prettner.
Chinezii de la Xpeng au confirmat și ei contractul încredințat companiei canadiene. „Parteneriatul nostru cu Magna se încadrează perfect în viziunea și strategia noastră de a ne consolida capacitățile europene”, a declarat Brian Gu, președinte al XPENG. „Este un prim pas în creșterea noastră în Europa, deoarece avem un angajament pe termen lung față de Europa.”

Magna a produs până acum peste 40 de modele diferite într-un volum total care depășește 4 milioane de vehicule. Contractul cu Xpeng pică într-un moment potrivit, în care contractele cu alte companii europene se apropie de final.
Contractul prevede asamblarea pe bază de SKD-uri, adică mașini semi-asamblate, expediate din fabrica de origine. În uzina licențiată sunt aduse caroseriile gata sudate, motoarele și cele două axe ale mașinii gata montate, așa cum, de exemplu, Dacia produce mașini pe bază de kituri în fabrica din Algeria, componentele fiind livrate de la Mioveni.
Pentru chinezi, procedura ar fi suficientă pentru a ocoli taxele vamale, chiar dacă asta va adăuga un cost suplimentar achitat celor de la Magna.

Xpeng este un startup chinezesc cu o dezvoltare accelerată, susținut de investițiile în tehnologii și platforme de ultimă generație.
Succesul acestei mărci a fost confirmat de Volkswagen Group, care a plătit 700 de milioane de euro pentru un pachet de 5% din Xpeng, pentru a putea dezvolta împreună noi platforme de automobile și în acest fel să aibă acces la noile tehnologii.
Există informații neoficiale referitoare la negocieri separate cu GAC, o altă companie chineză interesată să intre pe piața din Europa, dar pentru moment datele nu au fost confirmate oficial.