Restaurantele, barurile și magazinele japoneze rămân fără bere și alte băuturi de la liderul industriei, Asahi Group, în condițiile în care grupul suferă de pe urma consecințelor unui atac cibernetic.
Situația este înncă problematică, nefiind găsită o rezolvare, conform Reuters.
Cunoscut pentru berea Super Dry, whisky-ul Nikka, precum și pentru băuturile sale nealcoolice, Asahi și-a suspendat luni operațiunile în Japonia, inclusiv procesarea comenzilor, livrările și funcțiile de call center, după ce un atac cibernetic i-a provocat o pană de sistem.

Compania a subliniat că miercuri a început să proceseze comenzi pentru unele produse, vizitând personal clienții și scriind comenzile manual. Deși continuă să preia comenzi pentru alimente și băuturi răcoritoare, nu a mai preluat comenzi suplimentare pentru băuturi alcoolice pentru a prioritiza livrările de ieșire, care au început vineri pentru primul lot de comenzi completate manual, a precizat compania.
Asahi susține că continuă să colaboreze cu autoritățile privind atacul cibernetic.
Vineri, la Tokyo, un restaurant care servește în mod normal doar bere marca Asahi a declarat că a ajuns la ultimul butoi de Asahi Super Dry și că furnizorul său a adus bere de la rivalul Sapporo cu o zi mai devreme, invocând penuria.
'Este o mică problemă. Noi suntem specializați pe yakitori (frigărui de pui) și acestea se potrivesc foarte bine cu Super Dry. Mulți clienți spun asta, așa că sunt puțin îngrijorat (de penurie)', a spus Tomiko Yano, bucătar la restaurantul Kushiyaki Tosaka.

Operatorul magazinelor de proximitate Lawson a declarat că se așteaptă în curând la o penurie de produse Asahi și că face pregătiri pentru a vinde produse alternative. Lanțurile de magazine FamilyMart și 7-Eleven au declarat și ele că au fost afectate.
Nu este clar dacă hackerii au cerut bani în schimbul restabilirii accesului la sisteme.
Incidentul extinde lista breșelor de securitate raportate în acest an de companii mari din întreaga lume, de la producători auto la comercianți.
Jaguar Land Rover, ținta unui atac cibernetic masiv, care i-a blocat producția în Marea Britanie, Slovacia, India și Brazilia timp de o lună, a anunțat, luni, că va relua operațiunile “în următoarele zile”.
Hackerii au provocat, de asemenea, perturbări în sectorul de retail din Marea Britanie la începutul acestui an, când au spart sistemele Marks & Spencer Group, ale lanțului de supermarketuri Co-Op, precum și computerele magazinului universal de lux Harrods.

Asahi nu a oferit o estimare cu privire la reluarea operațiunilor normale în Japonia.
Grupul nipon a devenit proprietarul Ursus Breweries în 2017, în urma achiziției fostelor active ale SABMiller din Europa Centrală și de Est, întro tranzacție de 7,3 miliarde de euro.
Ursus Breweries ocupă primul loc pe piața românească a berii, urmată de Heineken România și Bergenbier, companie aflată în portofoliul Molson Coors.
Asahi este cel mai mare producător de bere din Japonia, cu o cotă de piață de aproximativ 38%.
Grupul are operațiuni în peste 100 de țări și un portofoliu diversificat, care include mărci precum Asahi Super Dry, Peroni și Grolsch.