Grupul ungar MOL construiește pe un teren dezafectat o nouă fabrică de bitum-cauciuc în Ungaria, investiție de 10,3 milioane dolari, unde va recicla anvelope uzate ce pot fi utilizate la construirea de drumuri, a anunțat luni grupul.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Producția poate începe anul viitor și are o capacitate de 20.000 de tone pe an. Bitumul-cauciuc permite construirea unor drumuri de asfalt mai durabile, fără gropi, cu o capacitate de încărcare mai mare și costuri de întreținere mai scăzute, scrie News.ro.
"Piatra de temelie a noii fabrici de bitum-cauciuc a fost așezată în Zalaegerszeg, oraș aflat în regiunea de vest a Ungariei, în apropierea Rafinăriei Zala. Un procent de 75% din investiția de 3 miliarde forinți (10,3 milioane dolari) este acoperit de MOL din resurse proprii, în timp ce 25% reprezintă finanțarea asigurată prin Programul de Susținere a Investițiilor în Întreprinderi al guvernului maghiar", arată un comunicat al grupului.
Mihály Varga, ministrul de Finanțe al Ungariei, Zoltán Balaicz, primarul orașului Zalaegerszeg și Zsolt Hernádi, președinte-director general al MOL au pus piatra de temelie a noii fabrici de bitum-cauciuc din Zalaegerszeg.
Producția la fabrica de bitum-cauciuc urmează să înceapă anul viitor, cu o capacitate de 20.000 de tone pe an.
Bitumul-cauciuc, realizat cu ajutorul unei tehnologii ecologice, va fi utilizat în principal pe piața internă, în domeniul construcției de drumuri. Tehnologia brevetată este rezultatul unei colaborări dintre MOL și Universitatea Panonia.
Noua fabrică, în valoare de 3 miliarde forinți (10,3 milioane dolari), utilizează anual 3.000 de tone de cauciuc mărunțit pentru a produce bitum-cauciuc, contribuind astfel la reciclarea unui număr de jumătate de milion de anvelope uzate. Acestea reprezintă 8% - 10% din deșeurile de anvelope produse la nivel național în fiecare an. Producția anuală de 20.000 de tone de bitum-cauciuc va permite construirea a 200 km de șosea cu două benzi sau renovarea stratului superior a 600 km de drum cu două benzi, potrivit companiei.
”Guvernul maghiar sprijină Grupul MOL cu suma de 750 milioane forinți, acordată în cadrul Programului de Susținere a Investițiilor în Întreprinderi. Construirea noii fabrici a Grupului MOL contribuie la îmbunătățirea calității drumurilor din Ungaria”, a declarat ministrul de finanțe Mihály Varga.
La rândul său, Zsolt Hernádi, președinte și CEO al Grupului MOL, afirmă că, în strategia MOL 2030, grupul pune un accent deosebit pe realizarea unor produse ecologice, inovatoare, la scară mică.
"Ne ambiționăm să promovăm schimbarea: suntem singura companie din regiunea ECE care deține un brevet pentru propria tehnologie de producție a bitumului-cauciuc. Conform calculelor, costul drumurilor construite cu bitum-cauciuc poate scădea cu 30% pe durata unui ciclu de viață de 30 de ani. Această reducere a costului va stimula utilizarea bitumului-cauciuc pe scară largă în economia națională. Astfel, ajutăm mediul înconjurător cu o soluție ecologică, asumându-ne totodată un rol în crearea unor drumuri cu nivel scăzut de zgomot și fără gropi în Ungaria”, a declarat Zsolt Hernádi.
În regiunea Zala, MOL produce hidrocarburi de peste 80 de ani și rafinează de peste 65 de ani. Rafinăria Zala, o fabrică de bitum-cauciuc cu o capacitate de 5.000 de tone, a fost inaugurată în 2012, iar noua fabrică va fi construită tocmai pentru a face față cererii în creștere. Noua fabrică va contribui la funcționarea eficientă a Rafinăriei Zala și va asigura locuri de muncă în rafinărie pentru aproximativ 100 de lucrători.
În ultimii șase ani, în Ungaria s-au construit sau renovat 60 km de drum cu ajutorului bitumului-cauciuc, ceea ce înseamnă că s-a utilizat cauciuc obținut de la aproximativ 150.000 de anvelope uzate.