Alphabet a raportat creșterea peste așteptări a veniturilor trimestriale, în timp ce avansul cheltuielillor înregistrate de Google a încetinit, informație care a dus la creșterea acțiunilor grupului cu 3,6%, după închiderea tranzacțiilor de luni, transmite Reuters.
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Dominația Google pe piața publicității online a fost pusă în dificultate în acest an de conflictul antitrust cu uE legat de sistemul de operare Android, care a dus la o amendă de 5 miliarde de dolari în trimestrul trecut și alte măsuri ale autorităților de reglementare, între care și noile reglementări europene referitoare la respectarea confidențialității datelor, scrie News.ro.
Presiunile autorităților pentru îmbunătățirea moderației în privința conținutului creat de utilizatori au obligat Google să angajeze mai mulți analiști. YouTube, serviciul de streaming al Google, a mărit cheltuielile pentru conținut video pentru a convinge utilizatorii să nu migreze către ofertele Netflix și grupuri media precum AT&T.
Cu toate acestea, veniturile trimestriale ale Alphabet au crescut cu cel puțin 20% în termeni anuali, pentru al doilea an consecutiv.
”Nu a fost niciodată pusă la îndoială dominația Google pe piața publicității online”, a spus Richard Kramer, analist la Arete Research.
Marja operațională a Alphabet a crescut la 24%, de la 22% în trimestrul anterior, excluzând amenda de 5 miliarde de dolari impusă de Comisia Europeană. Marja este totuși sub cea de 26% obținută în urmă cu un an.
Profitul net a scăzut la 3,2 miliarde de dolari, de la 3,5 miliarde de dolari, din cauza amenzii, dar analiștii s-au concentrat pe rezultatele operaționale.
Alphabet a obținut venituri de 32,66 miliarde de dolari în trimestrul al doilea. O proporție de 86% dintre acestea au fost generate de afacerile Google în domeniul publicității, și au depășit așteptările analiștilor, de 32,17 miliarde de dolari.
Alphabet, Facebook și alți producători de aplicații au devenit forțe majore în domeniul publicității, datorită atenției tot mai mari acordate de consumatori și promotori smartphone-urilor și aplicațiilor TV, în locul ziarelor și televiziunilor tradiționale.