Gigantul american Coca-Cola își menține obiectivele anuale de vânzări și profit.
Aceasta în pofida dificultăților actuale de pe piețe.
Va investi însă în ambalaje mai mici, pentru a crește accesibilitatea produselor sale.

Rezultatele Coca-Cola (KO.N) pentru al treilea trimestru au depășit așteptările de pe Wall Street, datorită cererii constante pentru băuturile fără zahăr și pentru brandul Fairlife în Statele Unite, precum și pentru sucurile sale carbogazoase în anumite piețe internaționale, în pofida unei tendințe globale de consum prudent, arată G4Food.
Compania a menținut țintele anuale privind vânzările și profitul, deși directorul general James Quincey a avertizat asupra unui context economic dificil — veste care a dus la o creștere de 3% a acțiunilor marți.
„Accesibilitatea și valoarea sunt esențiale, iar noi înțelegem asta. Este important să găsim pachetele potrivite la prețurile potrivite, pentru a ne păstra consumatorii”, a declarat pentru Reuters directorul financiar John Murphy.
Urmează o versiune îndulcită cu zahăr de trestie
Coca-Cola, care urmează să lanseze în SUA o versiune a băuturii sale clasice îndulcită cu zahăr din trestie în sezonul de toamnă, intenționează să ofere doze mini de 7,5 uncii (aprox. 220 ml), la un preț mai mic de 2 dolari în magazinele de proximitate, pentru a atrage consumatorii cu venituri reduse.

Pentru clienții cu venituri mai mari, compania a investit în băuturi fără zahăr și în produse premium, precum băuturile energizante Powerade, și a crescut capacitatea de producție a laptelui Fairlife în SUA.
India și China vin din urmă cu mărci locale
Conducerea Coca-Cola a declarat, într-o conferință post-publicare a rezultatelor, că o competiție tot mai intensă din partea mărcilor locale în piețe precum India și China creează dificultăți suplimentare.
„Vedem o schimbare generală către o mai mare „localizare”, nu doar din motive de competiție, și nu este doar o chestiune de accesibilitate”, a explicat CEO-ul James Quincey.

Volumul vânzărilor a crescut în regiunea Europa – Orientul Mijlociu – Africa, a rămas constant în America Latină și America de Nord, dar a scăzut cu aproximativ 1% în zona Asia-Pacific în al treilea trimestru.
Potrivit CFO-ului Murphy, cererea tot mai mare pentru produse cu conținut redus de calorii a influențat vânzările băuturii emblematice Coca-Cola.
Consumatorii americani au devenit mai preocupați de sănătate — un fenomen accentuat de creșterea utilizării medicamentelor pentru slăbit, dar și de mișcarea „Make America Healthy Again” promovată sub administrația președintelui Donald Trump.
Veniturile celui mai mare producător de băuturi din lume au ajuns în trimestrul al treilea la 12,46 miliarde de dolari, depășind estimările de 12,39 miliarde, potrivit datelor compilate de LSEG.

La fel ca rivalul său PepsiCo (PEP.O), Coca-Cola se așteaptă ca veniturile și profitul să beneficieze de pe urma deprecierii dolarului.
La începutul lunii, PepsiCo a raportat, la rândul său, rezultate peste estimări, datorită creșterii pe piețele internaționale și a cererii pentru băuturi mai sănătoase, accentuând totodată strategia de a oferi ambalaje mai mici și mai accesibile pentru gustările sărate.
Noua instalație va asigura aproximativ 20% din necesarul anual de electricitate al fabricii și va reduce emisiile de CO₂ cu aproape 1.200 de tone pe an.
Cheltuiala strategică în parcul fotovoltaic se ridică la 5 milioane de lei, dintre care aproximativ 1,5 milioane de lei, adică 47% din costurile eligibile pentru construcție, echipamente și panouri, au fost acoperiți printr-un grant obținut prin Fondul de Modernizare al Uniunii Europene.
În primăvară a fost anunțat că Coca-Cola HBC va inaugura în România, la Timișoara, un parc fotovoltaic ce va asigura energie regenerabilă pentru producția băuturilor din portofoliul Coca-Cola.
Contextul este și unul în care sunt aniversați 30 de ani de activitate a fabricii din Timișoara.


Volumul total de vânzări Coca Cola în România a scăzut cu 2,5% în 2024, în principal pe fondul unei căderi a băuturilor energizante vândute adolescenților, după ce autoritățile de la București a venit cu restricții în magazine.
Volumul de vânzări în România a scăzut cu 2,5%, fiind afectat de un mediu provocator al consumatorilor după introducerea unei taxe pe zahăr în ianuarie și o creștere a TVA în 2023.
Cafeaua a continuat să crească, cu peste 20%, în schimb vânzările de băuturi energizante către adolescenți au scăzut, sub efectul noilor reglementări, arată compania.

Măsura a fost inițiată de USR, dar a fost susținută și de Guvernul Ciolacu.
Inițial proiectul dădea doar posibilitatea de a verifica actele de indentitate, dar deputații au instituit acum obligația vânzătorilor de a consulta actele de identitate ale consumatorilor.

”În vederea verificării împlinirii vârstei de 18 ani a cumpărătorilor și consumatorilor care solicită vânzarea, respectiv servirea băuturilor alcoolice, băuturilor energizante și/sau produselor reglementate de dispozițiile art. 2 din Legea nr. 201/2016 privind stabilirea condițiilor pentru fabricarea, prezentarea și vânzarea produselor de tutun și a produselor conexe și de modificare a Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor de tutun, cu modificările și completările ulterioare, membrii personalului localurilor publice și vânzătorii din unitățile comerciale au obligația de a solicita consultarea actelor de identitate ale consumatorilor”, prevede proiectul, fără a specifica în cazurile în care vârsta clientului este în mod vizibil de peste 18 ani.
În cazul neîndeplinirii obligației menționate, membrii personalului localurilor publice și vânzătorii din unitățile comerciale pot fi sancționați cu amendă de la 10.000 lei la 30.000 lei.
