Coca Cola schimbă strategia - Urmează o versiune îndulcită cu zahăr de trestie. Va investi în ambalaje mai mici

Coca-Cola a investit 1 milion euro la Timișoara pentru primul parc fotovoltaic din rețea.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Coca Cola schimbă strategia - Urmează o versiune îndulcită cu zahăr de trestie. Va investi în ambalaje mai mici

Gigantul american Coca-Cola își menține obiectivele anuale de vânzări și profit.

Aceasta în pofida dificultăților actuale de pe piețe.

Va investi însă în ambalaje mai mici, pentru a crește accesibilitatea produselor sale.

Ciorba la pungă se extinde în România. O nouă mare companie o oferă FOTO CITEȘTE ȘI Ciorba la pungă se extinde în România. O nouă mare companie o oferă FOTO

Rezultatele Coca-Cola (KO.N) pentru al treilea trimestru au depășit așteptările de pe Wall Street, datorită cererii constante pentru băuturile fără zahăr și pentru brandul Fairlife în Statele Unite, precum și pentru sucurile sale carbogazoase în anumite piețe internaționale, în pofida unei tendințe globale de consum prudent, arată G4Food.

Compania a menținut țintele anuale privind vânzările și profitul, deși directorul general James Quincey a avertizat asupra unui context economic dificil — veste care a dus la o creștere de 3% a acțiunilor marți.

„Accesibilitatea și valoarea sunt esențiale, iar noi înțelegem asta. Este important să găsim pachetele potrivite la prețurile potrivite, pentru a ne păstra consumatorii”, a declarat pentru Reuters directorul financiar John Murphy.

Urmează o versiune îndulcită cu zahăr de trestie

Coca-Cola, care urmează să lanseze în SUA o versiune a băuturii sale clasice îndulcită cu zahăr din trestie în sezonul de toamnă, intenționează să ofere doze mini de 7,5 uncii (aprox. 220 ml), la un preț mai mic de 2 dolari în magazinele de proximitate, pentru a atrage consumatorii cu venituri reduse.

Cris-Tim anunță datele pentru bursă, evaluare de 1,4 miliarde lei DOCUMENT CITEȘTE ȘI Cris-Tim anunță datele pentru bursă, evaluare de 1,4 miliarde lei DOCUMENT

Pentru clienții cu venituri mai mari, compania a investit în băuturi fără zahăr și în produse premium, precum băuturile energizante Powerade, și a crescut capacitatea de producție a laptelui Fairlife în SUA.

India și China vin din urmă cu mărci locale

Conducerea Coca-Cola a declarat, într-o conferință post-publicare a rezultatelor, că o competiție tot mai intensă din partea mărcilor locale în piețe precum India și China creează dificultăți suplimentare.

„Vedem o schimbare generală către o mai mare „localizare”, nu doar din motive de competiție, și nu este doar o chestiune de accesibilitate”, a explicat CEO-ul James Quincey.

 Hard Rock Cafe intră în portofoliul Sphera Franchise Group. Noi deschideri în patru orașe din România CITEȘTE ȘI Hard Rock Cafe intră în portofoliul Sphera Franchise Group. Noi deschideri în patru orașe din România

Volumul vânzărilor a crescut în regiunea Europa – Orientul Mijlociu – Africa, a rămas constant în America Latină și America de Nord, dar a scăzut cu aproximativ 1% în zona Asia-Pacific în al treilea trimestru.

Potrivit CFO-ului Murphy, cererea tot mai mare pentru produse cu conținut redus de calorii a influențat vânzările băuturii emblematice Coca-Cola.

Consumatorii americani au devenit mai preocupați de sănătate — un fenomen accentuat de creșterea utilizării medicamentelor pentru slăbit, dar și de mișcarea „Make America Healthy Again” promovată sub administrația președintelui Donald Trump.

Veniturile celui mai mare producător de băuturi din lume au ajuns în trimestrul al treilea la 12,46 miliarde de dolari, depășind estimările de 12,39 miliarde, potrivit datelor compilate de LSEG.

FOTO Unul dintre cele mai vechi supermarketuri din București scapă de demolare. Are deja și un nou chiriaș - ATAC CITEȘTE ȘI FOTO Unul dintre cele mai vechi supermarketuri din București scapă de demolare. Are deja și un nou chiriaș - ATAC

La fel ca rivalul său PepsiCo (PEP.O), Coca-Cola se așteaptă ca veniturile și profitul să beneficieze de pe urma deprecierii dolarului.

La începutul lunii, PepsiCo a raportat, la rândul său, rezultate peste estimări, datorită creșterii pe piețele internaționale și a cererii pentru băuturi mai sănătoase, accentuând totodată strategia de a oferi ambalaje mai mici și mai accesibile pentru gustările sărate.

În România, Coca-Cola a investit recent 1 milion euro la Timișoara pentru primul parc fotovoltaic din rețea.

Noua instalație va asigura aproximativ 20% din necesarul anual de electricitate al fabricii și va reduce emisiile de CO₂ cu aproape 1.200 de tone pe an.

Cheltuiala strategică în parcul fotovoltaic se ridică la 5 milioane de lei, dintre care aproximativ 1,5 milioane de lei, adică 47% din costurile eligibile pentru construcție, echipamente și panouri, au fost acoperiți printr-un grant obținut prin Fondul de Modernizare al Uniunii Europene. 

În primăvară a fost anunțat că Coca-Cola HBC va inaugura în România, la Timișoara, un parc fotovoltaic ce va asigura energie regenerabilă pentru producția băuturilor din portofoliul Coca-Cola. 

Contextul este și unul în care sunt aniversați 30 de ani de activitate a fabricii din Timișoara.

ULTIMA ORĂ FOTO Vine un nou jucător major - BIPA, cea mai mare rețea de drogherii din Austria, în România CONFIRMARE CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Vine un nou jucător major - BIPA, cea mai mare rețea de drogherii din Austria, în România CONFIRMARE

Coca Cola schimbă strategia - Urmează o versiune îndulcită cu zahăr de trestie. Va investi în ambalaje mai mici

Volumul total de vânzări Coca Cola în România a scăzut cu 2,5% în 2024, în principal pe fondul unei căderi a băuturilor energizante vândute adolescenților, după ce autoritățile de la București a venit cu restricții în magazine.

Volumul de vânzări în România a scăzut cu 2,5%, fiind afectat de un mediu provocator al consumatorilor după introducerea unei taxe pe zahăr în ianuarie și o creștere a TVA în 2023.

Cafeaua a continuat să crească, cu peste 20%, în schimb vânzările de băuturi energizante către adolescenți au scăzut, sub efectul noilor  reglementări, arată compania.

Coca Cola schimbă strategia - Urmează o versiune îndulcită cu zahăr de trestie. Va investi în ambalaje mai mici

În vara 2024 a fost adoptată o lege care stabilește că vânzătorii din magazine și restaurante vor avea obligația de a solicita consultarea actelor de identitate ale clienților, în vederea verificării împlinirii vârstei de 18 ani, atunci când vând băuturi alcoolice, băuturilor energizante și produse de tutun și conexe.

Măsura a fost inițiată de USR, dar a fost susținută și de Guvernul Ciolacu.

Inițial proiectul dădea doar posibilitatea de a verifica actele de indentitate, dar deputații au instituit acum obligația vânzătorilor de a consulta actele de identitate ale consumatorilor.  

Ambasadele și consulatele României vor putea organiza evenimente de promovare a gastronomiei și vinului românesc CITEȘTE ȘI Ambasadele și consulatele României vor putea organiza evenimente de promovare a gastronomiei și vinului românesc

”În vederea verificării împlinirii vârstei de 18 ani a cumpărătorilor și consumatorilor care solicită vânzarea, respectiv servirea băuturilor alcoolice, băuturilor energizante și/sau produselor reglementate de dispozițiile art. 2 din Legea nr. 201/2016 privind stabilirea condițiilor pentru fabricarea, prezentarea și vânzarea produselor de tutun și a produselor conexe și de modificare a Legii nr. 349/2002 pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor de tutun, cu modificările și completările ulterioare, membrii personalului localurilor publice și vânzătorii din unitățile comerciale au obligația de a solicita consultarea actelor de identitate ale consumatorilor”, prevede proiectul, fără a specifica în cazurile în care vârsta clientului este în mod vizibil de peste 18 ani.

În cazul neîndeplinirii obligației menționate, membrii personalului localurilor publice și vânzătorii din unitățile comerciale pot fi sancționați cu amendă de la 10.000 lei la 30.000 lei.

PREMIERĂ Contabilii se unesc pentru un marș în capitală împotriva e-TVA. Ministrul Boloș pregătește în paralel o discuție cu CECCAR, dar numai pentru a schimba eventual termenele CITEȘTE ȘI PREMIERĂ Contabilii se unesc pentru un marș în capitală împotriva e-TVA. Ministrul Boloș pregătește în paralel o discuție cu CECCAR, dar numai pentru a schimba eventual termenele

Parlamentul a legiferat și interdicția vânzării de băuturi energizante către minori din cauza efectelor nocive pe care aceste produse le au asupra copiilor, arată aleșii care adaugă însă că: ”Din păcate, chiar acum câteva luni, un copil de 17 ani din Iași a murit subit pentru că a consumat prea multe băuturi energizante”.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la newsletter:

Citeste in continuare
Imobil de prestigiu situat pe strada Emanoil Porumbaru
  • {literal}{/literal} băi

De vânzare
2.600.000 €
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0832 -0.0058-0.11 %
1 USD4.3742 +0.0110+0.25 %
1 GBP5.8542 -0.0053-0.09 %
1 CHF5.5076 +0.0036+0.07 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
APARTAMENT 2 CAMERE - FLOREASCA - GRADINA INTERIOARA - COMISION 0%
  • {literal}{/literal} dormitor
  • {literal}{/literal} baie

De vânzare
216.408 €
Cele mai citite