Cum se poate menține și dezvolta pe piață un brand românesc, De ce anume este nevoie concret din partea statului pentru a susține business-ul local, Dificultatea de a atrage și a reține talente pe o piață a muncii cu numeroase provocări, Cum poți ieși din piața locală pentru a te impune în alte țări, Cum poți convinge cumpărătorul că tradiția este, uneori, cel puțin la fel de importantă ca marketingul, Cum poate face diferența un brand și cum îl poți construi - sunt doar o parte dintre temele care vor fi discutate la Maratonul Profit “Made in Romania” Ediția a III-a, programat să fie organizat pe 26 iunie.
Evenimentul va fi transmis în direct atât pe toate platformele Profit.ro, cât și la postul de televiziune Prima News
Context
Creștere economică încetinită – Economia României are o prognoză de creștere redusă pentru 2025 (ajustată de la 2,5% la 1,4%) din cauza contextului economic global și european instabil.
Deficit public și presiuni fiscale – Finanțele publice sunt afectate de un deficit în creștere, iar ajustările fiscale necesare vor pune presiune pe companiile locale, inclusiv prin posibile majorări de taxe și impozite.
Mediu de afaceri impredictibil – Companiile românești au nevoie de politici publice mai predictibile pentru a-și putea planifica investițiile.
Reziliența brandurilor românești – În ciuda crizelor economice anterioare, multe branduri locale au dovedit adaptabilitate, inovație și capacitatea de a concura atât local, cât și internațional.
Nevoia de adaptare continuă – În actualul climat economic, brandurile românești trebuie să rămână flexibile, să investească în tehnologie și să continue să inoveze pentru a rămâne competitive.
Teme de dezbatere
Cum se poate menține și dezvolta pe piață un brand românesc?
De ce anume este nevoie concret din partea statului pentru a susține business-ul local?
Care sunt dificultățile finanțărilor pentru antreprenori locali și ce soluții sunt disponibile în piață?
Cum fac față brandurile locale provocărilor tehnologice și nevoii de digitalizare rapidă?
Dificultatea de a atrage și a reține talente pe o piață a muncii cu numeroase provocări.
Provocări financiare pentru antreprenorii locali într-un context economic marcat de inflație, blocaje în lanțurile de furnizare, costuri crescute cu energia și materiile prime.
Au brandurile românești nevoie și de un brand de țară puternic?
Cum poți ieși din piața locală pentru a te impune în alte țări?
Cum poți convinge cumpărătorul că tradiția este, uneori, cel puțin la fel de importantă ca marketingul?
Cum poate face diferența un brand și cum îl poți construi?