Roboții vor elimina 85 de milioane de locuri de muncă în cadrul companiilor mijlocii și mari în următorii cinci ani în contextul în care pandemia de COVID-19 accelerează schimbările de pe piața muncii, ceea ce riscă să amplifice inegalitățile, relevă un studiu al Forumului Economic Mondial (WEF), citat de Reuters.
Sondaje realizate în rândul a aproape 300 de companii globale arată că patru din cinci directori accelerează planurile de a digitaliza munca și de a introduce noi tehnologii, anulând progresele în privința angajărilor înregistrate după criza financiară din 2007-2008, scrie Agerpres.
"COVID-19 a accelerat venirea viitorului în privința muncii", a declarat directoarea WEF, Saadia Zahidi.
28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a

În privința lucrătorilor care ar urma să își păstreze posturile în următorii cinci ani, aproape jumătate vor trebui să învețe noi calificări, iar până în 2025 angajatorii vor împărți egal munca între oameni și mașinării, subliniază studiul.
În general, crearea de locuri de muncă încetinește, iar eliminarea de posturi se accelerează, în contextul în care companiile din întreaga lume folosesc mai degrabă tehnologia decât angajați oameni pentru a introduce date, pentru contabilitate și pentru sarcini administrative.
Vestea bună este că vor apărea peste 97 de milioane de locuri de muncă în domeniul sănătății și îngrijirii, în industrii tech precum inteligența artificială și în crearea de conținut, a precizat Forumul Economic Mondial, care își are sediul la Geneva.
"Sarcinile unde oamenii își vor putea păstra avantajele (în fața mașinăriilor - n.r.) sunt managementul, consilierea, luarea de decizii, gândirea, comunicarea și interacțiunea", arată studiul.
Va crește cererea pentru lucrătorii care pot acoperi posturi în economia verde, în domeniul datelor inovatoare și în cel al gestionării funcțiilor inteligenței artificiale și care își pot asuma roluri în inginerie, 'cloud computing' și dezvoltare de produse.