Proiect Finanțe - clarificarea unor reglementări contabile privind Declarația de trezorerie, obligațiile companiilor delistate, contabilizarea impozitului la nivelul grupului fiscal

Proiect Finanțe - clarificarea unor reglementări contabile privind Declarația de trezorerie, obligațiile companiilor delistate, contabilizarea impozitului la nivelul grupului fiscal
scris 28 nov 2024

Ministerul Finanțelor a pregătit un proiect de ordin pentru clarificarea unor reglementări contabile ce vizează obligații privind Declarația de trezorerie, obligațiile companiilor care sunt delistate de pe o piață reglementată, precum și contabilizarea de către membrii unui grup fiscal, a impozitului pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri.

Proiectul este disponibil pe site-ul Ministerului Finanțelor.

Urmărește-ne și pe Google News

Prevederi reglementate de proiectul de ordin

Referitor la obligațiile de raportare aplicabile anumitor persoane juridice fără scop patrimonial

Prin prezentul proiect se propun clarificări în ceea ce privește perioada luată în considerare pentru raportarea informațiilor din Declarația privind situația de trezorerie, precum și la faptul că procedura în vigoare, prin care se pot corecta erori din raportările depuse de entități, este aplicabilă și în cazul declarației menționate.

 CCR a amânat pentru vineri decizia privind contestațiile depuse la primul tur de scrutin al alegerilor prezidențiale CITEȘTE ȘI CCR a amânat pentru vineri decizia privind contestațiile depuse la primul tur de scrutin al alegerilor prezidențiale

Referitor la reglementările contabile aplicabile societăților ale căror valori mobiliare la data bilanțului nu mai sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată

Prezentul proiect clarifică faptul că societățile ale căror valori mobiliare la data bilanțului nu mai sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată și care au decis să aplice reglementările contabile aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.802/2014, organizează și conduc contabilitatea în baza reglementărilor menționate, începând cu exercițiul financiar următor celui în care valorile lor mobiliare nu mai sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată.

La această dată există prevederi exprese cu privire la reglementările contabile aplicabile societăților ale căror valori mobiliare sunt admise la tranzacționare în cursul exercițiului financiar de raportare, respectiv la reglementările contabile aplicabile societăților ale căror valori mobiliare la data bilanțului nu mai sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată, în sensul că acestea pot aplica fie reglementările contabile aprobate prin OMFP nr. 2.844/2016, fie reglementările contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/20142.

Nu există, însă, prevederi explicite în ceea ce privește condițiile în care societățile ale căror valori mobiliare la data bilanțului nu mai sunt admise la tranzacționare pe o piață reglementată pot aplica reglementările contabile aprobate prin OMFP nr. 1.802/2014.

Supraimpozitarea producătorilor de energie: Neconstituțională în România, dar nu și în Germania. Cu ce diferă cele 2 situații CITEȘTE ȘI Supraimpozitarea producătorilor de energie: Neconstituțională în România, dar nu și în Germania. Cu ce diferă cele 2 situații

Referitor la anumite clarificări legate de anumite prevederi în vigoare

  • cu privire la prevederile Directivei (UE) 2022/2464

Prin proiectul de ordin se propune, în principal, clarificarea faptului că anumite cerințe corespunzătoare raportului privind durabilitatea întocmit de filialele cu sediul în România ale căror societăți-mamă finale sunt reglementate de dreptul unei țări terțe se aplică, de asemenea, sucursalelor din România ce aparțin unor entități din țări terțe.

Ulterior publicării OMF nr. 85/2024, în urma evaluării efectuate de Ministerul Afacerilor Externe asupra tabelului de concordanță dintre directivă și legislația națională, s-a apreciat ca fiind necesară aducerea unor clarificări în ceea ce privește scutirile aplicabile cu ocazia elaborării situațiilor financiare anuale consolidate, raportat la cerințele de durabilitate.

Rompetrol Downstream, amendă GDPR cu argumentul că mai mulți clienți au primit pe e-mail conținut de tip „phishing” CITEȘTE ȘI Rompetrol Downstream, amendă GDPR cu argumentul că mai mulți clienți au primit pe e-mail conținut de tip „phishing”
  • cu privire la contabilizarea de către membrii unui grup fiscal, a impozitului pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri

Prin prezentul proiect se propune ca această contabilizare să se efectueze similar contabilizării impozitului pe profit rezultat ca urmare a decontărilor între membrii grupului fiscal, și anume pe seama contului 694 „Cheltuieli cu impozitul pe profit, respectiv impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri, rezultat din decontările în cadrul grupului fiscal în domeniul impozitului pe profit” sau a contului 794 „Venituri din impozitul pe profit, respectiv impozitul pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri, rezultat din decontările în cadrul grupului fiscal în domeniul
impozitului pe profit”– după caz.

În acest context, denumirea conturilor 694 și 794 a fost modificată astfel încât să evidențieze și decontările corespunzătoare impozitului pe profit la nivelul impozitului minim pe cifra de afaceri.

Procedura de corectare a erorilor cuprinse în situațiile financiare anuale și raportările contabile anuale depuse de operatorii economici și persoanele juridice fără scop patrimonial, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 450/2016, cu modificările și completările ulterioare.

viewscnt
Afla mai multe despre
reglementari contabile
impozite
ministerul finantelor