Producătorul vinurilor Liliac și Crepuscul și-a crescut afacerile cu 56% în primul semestru, până la 560.000 euro

Producătorul vinurilor Liliac și Crepuscul și-a crescut afacerile cu 56% în primul semestru, până la 560.000 euro
Profit.ro
Profit.ro
scris 23 aug 2016

Producătorul de vinuri premium Crama Liliac, controlat de omul de afaceri austriac Alfred Beck, a încheiat primul semestru al acestui an cu venituri de 560.000 euro, în urma unui volum de circa 110.000 sticle de vin vândute, și țintește să depășeacă primul milion de euro cifră de afaceri în 2016, a declarat pentru News.ro directorul general al companiei, Victor Ciupercă.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Crama Liliac, o investiție de 7,5 milioane de euro a omului de afaceri austriac Alfred Beck, a intrat în al cincilea an de producție a vinurilor premium, Rozeul și gama Young Liliac fiind cele mai bine vândute game, conform statisticilor interne, scrie News.ro.

În continuare, HoReCa e principalul canal de vânzare al vinurilor cramei – “Suntem prezenți în 400 de restaurante din București și din țară, unde realizăm 80% din volumul vândut”, potrivit directorului național de vânzări și marketing, Simona Mardale -, dar și retailul a ajuns la o contribuție de aproximativ 10% la cifra de afaceri a companiei, urmând să crească anul acesta cu până la 3%, după cum estimează Victor Ciupercă.

Crama Liliac își distribuie vinurile consumatorilor IKA (international key accounts- clienți multinaționali importanți, n.red.), iar în retailul tradițional ajung brandurile Crepuscul (în Aucahn, Kaufland și Carrefour), Lili, dar și Villa Radus, un vin produs special pentru Mega Image.

amb Wine Company exportă 10% din totalul producției în țări precum Austria, Danemarca, Elveția, Germania, Marea Britanie, Luxemburg, Cehia și Polonia și estimează creșterea acestui procent cu încă 5% până la finalul lui 2016. Anul viitor, compania are în plan să se extindă și pe piața din Statele Unite ale Americii.

”În 2015 am avut o producție foarte bună și cantitativ și calitativ. Am atins pentru prima data pragul de 150.000 de sticle de vin vândute din producția anului anterior și o cifră de afaceri de până la 750.000 euro. Anul acesta este o producție cantitativ foarte bună și credem că și calitativ și ne așteptăm la o cifră de afaceri circa 1,1 milioane de euro”, spune directorul general al amb Wine, Victor Ciupercă.

Parlamentul și Guvernul scot din sertare proiecte care pot schimba semnificativ peisajul bancar local CITEȘTE ȘI Parlamentul și Guvernul scot din sertare proiecte care pot schimba semnificativ peisajul bancar local

Crama Liliac reprezintă o investiție inițială de 3 milioane de euro realizată în 2011, în achiziționarea și cultivarea a 38 de hectare de vie în Transilvania, în regiunea Batoș (Mureș) și 14 hectare în Vermes Lechința (Bistrița-Năsăud), precum si în dezvoltarea unității de vinificare.

De atunci, omul de afaceri austriac Alfred Michael Beck a mai investit încă 3,5 milioane de euro în dezvoltarea suprafețelor de vie cultivate și a facilităților de producție, dar și în extinderea cramei. În 2016, este bugetat încă un milion de euro în achiziția de noi echipamente.

Primele sticle Liliac au ieșit pe piață în martie 2012 (pe segmentul premium în HoReCa), iar în 2013 au fost lansate și vinurile Crepuscul (pentru retail în segmentul medium-high).

Anul trecut, în septembrie, crama Liliac a lansat pe piață și vinurile din gama Private Selection - Merlot 2013, Pinot Noir 2013, plus primul vin orange din România, pe care le vinde cu prețuri cuprinse între 78 lei și 150 lei.

În ceea ce privește gama Liliac, prețurile sunt cuprinse între 27 de lei – 48 de lei.

Vedeta portofoliului este însă Titan Fetească Neagră 2013, cel mai scump vin din România în acest moment, care are un preț de 500 lei.

”Este un vin pentru colecționari, nu se găsește pe piață. Am produs 600 de sticle și s-au vândut deja circa 300”, punctează Victor Ciupercă.

”În restaurantele bune, clinetul este dispus să plătească între 70 și 120 de lei pentru o sticlă de vin. În celelalte restaurant se uită la vinurile care costă undeva între 50 și 80 lei”, mai spune directorul general al amb Wine.

În prezent, amb Wine deține 52,8 hectare cu viță-de-vie și a produs, anul trecut, 150.000 de sticle de vin. Crama are o capacitate de producție totală de 260.000 litri, care va fi atinsă în acest an, potrivit propriilor estimări.

Primii zece viticultori din România – printre care Murfatlar, Cotnari, Jidvei, Vincon, Cramele Recaș sau Zarea -  cumulează o cotă de peste 50% din totalul pieței de vinuri, estimată la aproape un miliard de euro (HoReCa, retail și importuri).

La nivelul întregii țări sunt circa 180.000 de hectare de teren cultivate cu viță-de-vie, producția de vin din 2015 fiind de aproape 4,1 milioane de hectolitri.

România a exportat anul trecut 14 milioane de litri de vin în valoare de 24 milioane de euro, conform datelor Asociației Producătorilor și Exportatorilor de Vinuri (APEV România) citate de CrameRo­mania.ro și Revino.ro, platforme care promovează turismul viticol și vinul românesc.

Cele mai importante cinci piețe de export pentru vinurile produse local sunt Marea Britanie, Germania, China, Olanda și Bulgaria.

viewscnt
Afla mai multe despre
vinuri
liliac
crepuscul
alfred beck