Aeroportul Henri Coandă a înregistrat în primul semestru o creștere a traficului cu 20%, la 5,9 milioane de pasageri

Aeroportul Henri Coandă a înregistrat în primul semestru o creștere a traficului cu 20%, la 5,9 milioane de pasageri
scris 31 iul 2017

Aeroportul Henri Coandă din Otopeni a înregistrat în prima jumătate a acestui an 5,91 milioane de pasageri, în creștere cu circa 20% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat publicat luni de Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), companie care administrează cele două aeroporturi de lângă București.

Compania susține că datele din primul semestru creează "premisele depășirii pragului de 12 milioane de pasageri în întreg anul 2017", deși, din cauza aglomerației tot mai mari, aeroportul le-a cerut pasagerilor, în luna iunie, să vină cu trei ore înainte de decolare, iar în prezent nu există niciun proiect clar de extindere a aeroportului pentru a face față traficului în creștere accelerată.

În 2016, aeroportul din Otopeni a înregistrat 10,98 milioane de pasageri, în creștere cu 18,3% față de anul precedent.

Datele publicate de compania de stat care administrează cele două aeroporturi arată că aeroportul Băneasa are în continuare un trafic infim.

EXCLUSIV Draftul ordonanței de urgență care reglementează pensiile speciale. Sunt afectați militari, judecători, diplomați CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Draftul ordonanței de urgență care reglementează pensiile speciale. Sunt afectați militari, judecători, diplomați

"Compania Națională Aeroporturi București a înregistrat, în primele șase luni ale anului 2017, pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București și Aeroportul Internațional București-Băneasa Aurel Vlaicu, un trafic aerian de 5,92 milioane pasageri și 61,8 mii de mișcări de aeronave (aterizări și decolări). Din total, pe Aeroportul Henri Coandă s-au înregistrat 5,91 milioane de pasageri și 55,7 mii de mișcări de aeronave", arată comunicatul.

Potrivit datelor oficiale transmise presei, traficul de pe aeroportul Otopeni continuă să crească în ritm accelerat, deși serviciile aeroportului fac tot mai greu față numărului tot mai mare de pasageri.

"Numărul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucureștiului în primul semestru din 2017 a înregistrat o creștere relevantă, de 20,5%, față de aceeași perioadă a anului trecut, creându-se astfel premisele depășirii pragului de 12 milioane de pasageri în întreg anul 2017", precizează comunicatul, care nu oferă ratele de creștere separat pentru cele două aeroporturi, deși aeroportul Băneasa are un trafic infim.

The Guardian, despre bicicletele Pegas: De la vestigii ale erei comuniste la design de secol 21 CITEȘTE ȘI The Guardian, despre bicicletele Pegas: De la vestigii ale erei comuniste la design de secol 21

Ritmul rapid de creștere creează dificultăți tot mai mari aeroportului, în lipsa oricărui proiect de extindere.

În iunie, Aeroportul Internațional Henri Coandă le-a cerut pasagerilor, printr-un anunț postat pe site-ul aeroportului, să se prezinte la aeroport cu trei ore înainte de ora programată a zborului, mai ales dacă au curse dimineața, motivând măsura prin creșterea numărului de curse pe perioada verii.

Însă aglomerația de pe aeroport este o realitate cu care se confruntă pasagerii de multe luni, chiar și după ce aeroportul a luat, în 2016, câteva măsuri de adăugare a unor ghișee suplimentare pentru polițiștii de frontieră care controlează documentele de călătorie.

În luna martie, News.ro a publicat o analiză care semnala situația și puncta cauzele problemelor de pe aeroportul Otopeni.

Anul trecut, traficul de pe aeroportul din Otopeni a ajuns la aproape 11 milioane de pasageri, iar pentru acest an este estimată o creștere cu circa 15%, ceea ce ar însemna aproape 13 milioane de pasageri, aproape de limita maximă pe care aeroportul o poate gestiona fără a afecta grav confortul pasagerilor.

"Pentru Henri Coandă am propus mai demult soluția construirii unui terminal nou. În decembrie, pe Henri Coandă, am așteptat o oră și jumătate. Apar, în ore de vârf, zone de gâtuire a traficului, la filtre, la controlul pașapoartelor”, a explicat pentru News.ro, în luna martie, președintele Asociației Piloților și Proprietarilor de Avioane din România (AOPAR), Radu Merica.

Până în prezent, nici Ministerul Transporturilor, care controlează aeroportul, nici conducerea Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) nu au anunțat planuri concrete de extindere a aeroportului Otopeni.

Potrivit unor specialiști consultați de News.ro, singura variantă va fi redeschiderea, cel târziu anul viitor, a aeroportului Băneasa pentru cursele regulate.

În prezent, aeroportul Băneasa are un trafic infim, după ce șefii din Transporturi au decis ca aeroportul să fie destinat doar pentru curse de business.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
henri coanda
aeroport
pasageri